استفاده از ظرفیت بسیج برای ارتقای وضعیت روحی و روانی بانوان استان قزوین

ربیعی گفت: گزارشی دریافتی از شهرستان‌ های استان قزوین نشان می ‌دهد، وضعیت روحی و روانی مناسبی در بین زنان وجود ندارد و قرار است برای رفع آن از ظرفیت گروه‌ های بسیج استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «صدیقه ربیعی» در نشست هماهنگی برگزاری هفته ملی سلامت بانوان در قزوین بیان کرد: بر اساس آمارهای رسمی کشور، زنان بیشتر از مردان درگیر مسائل روانی و روحی هستند که اگر مورد التیام و درمان قرار نگیرند، نیمی از جامعه در آینده با آسیب‌ ها و مشکلات اجتماعی روبه رو می‌ شوند.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: مسائل روانی و روحی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند و باید مورد تأکید قرار گیرد، چراکه درگیری‌های روحی و فشارهای ناشی از زندگی می‌ تواند بر روند زندگی اثرگذار باشد.

 

وی تصریح کرد: گزارشی دریافتی از شهرستان‌ های استان قزوین نشان می‌دهد، وضعیت روحی و روانی مناسبی در بین زنان وجود ندارد و قرار است برای رفع آن از ظرفیت گروه‌ های بسیج استفاده کنیم.

 

ربیعی تأکید کرد: بسیج اعلام آمادگی کرده تا با یک فراخوان از افراد داوطلب لیستی تهیه کند و آنها را پس از آموزش در مناطق محروم استان برای رفع مشکلات روحی و روانی زنان استان به کار گیرد.

 

وی در ادامه به بحث ابتلای زنان به بیماری کرونا اشاره کرد و گفت: در بین زنان مبتلا به کرونا بیشترین قشر آسیب پذیر زنان خانه دار بودند که ۴۷ درصد کل مبتلایان را شامل می‌ شوند.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین توضیح داد: تا چندماه پیش آمار فوت ناشی از کرونا در بین مردان بالا بود، اما اکنون زنان جامعه بیشتر از مردان درگیر کرونا می‌ شوند و آمار فوتی در بین آنها افزایش یافته است.

 

وی افزود: زنان در ایام کرونا بیش از دیگران تحت فشار هستند و این روزها به دلیل شروع سال تحصیلی، میزان کار آنها در سطح آموزش و غیره در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی افزایش یافته است.

 

 ربیعی خاطرنشان کرد: در هفته ملی سلامت بانوان که از 25 تا 30 مهرماه است، باید به صورت ویژه برنامه‌های خاصی تدارک ببینیم و دستگاه ‌های اجرایی و شرکت ‌ها را ملزم کنیم تا شاغلان زن را به مدت 2 ساعت به مراکز جامع سلامت معرفی کنند.

 

وی اضافه کرد: با تعطیلی مراکز ورزشی، فعالیت جسمی مردم هم کاهش پیدا کرده و بسیاری از پیاده‌ روی ‌ها و کوهنوردی ‌ها به صورت عمومی تعطیل شده است، بر همین اساس هیئت‌ های ورزشی باید محتواهایی را در فضای مجازی تهیه کرده و برای مخاطبان خود، برنامه‌های جذاب تولید کنند.

 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قزوین یادآور شد: ظرفیت شهرداری برای تولید محتوا در زمینه پادکست و موشن گرافی بسیار مناسب است و نیازمند فعالیت بیشتری از سوی این سازمان هستیم.

 

کد خبر 972629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha