بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شفا در سقز افتتاح شد

بیمارستان شفا بعنوان سومین بیمارستان فعال شهرستان سقز با ظرفیت ۲۳۵ تخت بستری توسط ریاست جمهور و از طریق ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان کردستان، استاندار کردستان روز پنج شنبه ۲۷ شهریورماه ۹۹ در حاشیه افتتاح این بیمارستان به خبرنگاران با بیان اینکه در آینده نزدیک بیمارستان شفا مجهز به قطب درمانی منطقه تبدیل می‌شود، اعلام کرد: بیمارستان شفا در شهرستان سقز برای مردم این استان و همچنین استان‌های همجوار مفید و ارزشمند است.

 

 

بهمن مرادنیا خاطرنشان کرد:‌ بیمارستان شفا که دارای 235 تختواب است از سال 87 رسما عملیات ساخت آن آغاز شد و امروز بصورت رسمی توسط رییس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس با تجهیزات کامل به بهره‌برداری رسید.

 

 

وی اضافه کرد: هدف ما در استان کردستان افزایش خدمات بهداشتی و درمانی است و افتتاح این بیمارستان در این ارتباط بسیار حائز اهمیت است.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در این گفتگو اضافه کرد: بیمارستان ۲۳۵ تختخوابی شفا خدمات بهداشتی و درمانی خوبی را به مردم استان‌های همجوار و منطقه ارایه می‌کند و یکی از مراکز توریسم درمانی منطقه خواهد شد که برای اقلیم کردستان هم حائز اهمیت بوده و می‌تواند در خدمات‌رسانی به مردم اقلیم کردستان کمک کند.

 

 

فرزین رضاعی با اشاره به اینکه سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر یک هزار نفر ۱.۷ است، ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی این بیمارستان به میانگین کشوری خواهیم رسید.

 

 

وی بیان کرد: بخش جراحی مغز و اعصاب با کمک وزارت بهداشت و درمان در این بیمارستان راه‌اندازی می شود، یادآور  و با راه اندازی بیمارستان شفا سقز، ۱۰ تخت آی سی یو به کادر درمانی شهرستان سقز اضافه می‌شود.

 

 

بیمارستان شفا دارای ۲۳۵ تخت بیمارستانی در زمینی به مساحت ۴۷ هزار و ۲۵۰ متر مربع و زیربنای ۱۶ هزار و ۴۵۰ مترمربع ساخته شده است. برای این بیمارستان تازه تاسیس، ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ابنیه ساختمان و ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیزات پزشکی آن هزینه شده است.

کد خبر 972748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha