عضویت ۱۷۰ هزار نفری طلاب در سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور/اساتید بسیجی ضامن انقلابی ماندن حوزه اند

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور از عضویت ۱۷۰ هزار نفری طلاب در سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور خبرداد و گفت: طلاب بسیجی توسط مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه های علمیه تغذیه فکری و محتوایی می شوند.

حجت الاسلام  «غلامرضا شفیع زاده» در حاشیه مراسم راه‌اندازی «مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه قم» که پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 27 شهریور) در سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س) برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری شبستان در  قم به تشریح اقدامات بسیج طلاب و روحانیون و همین طور بسیج اساتید و نخبگان حوزه پرداخت.

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان این که ما نسبت به بسیجیان روحانی دو بخش داریم، اظهار داشت: یکی بسیج طلاب و روحانیون هست که از گذشته بسیار دور به فرمان امام راحل شکل گرفت و پیشینیه ای به درازای پیشینیه انقلاب دارد و جمعیت قابل توجهی نزدیک به 50 درصد طلاب عضو هستند.

 

وی اضافه کرد: جامعه هدف ما در بسیج طلاب و روحانیون نزدیک به 350 هزار نفر است که عضویت 170 هزار نفری را داریم ولی با توجه به این که هدایت اقشار بسیج و گروه های مختلف دینی و معنوی و بصیرت افزایی مربوط به بسیج طلاب است باید گروه و جریان دیگری مثل اساتید حوزه باشند که این طلاب بسیجی را راهبری کنند.

 

حجت الاسلام شفیع زاده عنوان کرد: بنابراین گروه دومی که در سازمان بسیج طلاب و روحانیون داریم راه اندازی مراکزی تحت عنوان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه است که بسیج طلاب را تغذیه فکری می کنند.

 

وی بیان داشت: در هفت استان قم، تهران، اصفهان، مشهد، خوزستان، تبریز و اصفهان بسیج اساتید را تشکیل داده ایم و نسبت به بسیج اساتید خواهر که جمعیت قابل توجهی هستند و تقریبا با تعداد بسیجیان برادر برابری می‌کند نیز لازم بود تا اقداماتی صورت بگیرد به همین چند سال گذشته با مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در این راستا تفاهم نامه ای امضا کردیم.

 

حجت الاسلام شفیع زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در جامعه الزهرا(س) با آن وسعت و گستردگی فعالیت نداشتیم، ابراز داشت: این جا نیز اساتید قابل توجهی دارد، همین طور این مرکز حدود 22 هزار طلبه و 50 هزار فارغ التحصیل دارد و بین 700 تا 800 نفر استاد دارد به همین دلیل نیاز داشتیم که در این جا نیز مرکز اساتید و نخبگان حوزه را با همان اهداف و راهبردها و مأموریت ها و سیاست ها راه اندازی کنیم.

 

وی با اشاره به یکی از اهداف اصلی راه اندازی مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه خاطرنشان ساخت: یکی از وظایف اصلی ما این است که حوزه علمیه را در بخش برادران و خواهران انقلابی نگاه داریم که رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسأله تکید دارند و همچنین بتوانیم از این اساتید در عرصه های مختلف استفاده کنیم.

 

رییس سازمان بسیج طلاب در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: ما نیز در سازمان بسیج طلاب یک سری تعهدات به این مراکز داریم و همواره یک سری برنامه های آموزشی و مطالب و متونی که در عرصه های روشن گری و بصیرتی طلاب مؤثر باشد در اختیار آنها قرار می دهیم تا بتوانند به نحو احسن به وظایف خود عمل کنند.

کد خبر 972779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha