برگزاری اولین جلسه شورای هم اندیشی نخبگان ورزشی حوزه

مسئول کانون نخبگان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم با اشاره به راه اندازی این کانون در راستای حمایت از نخبگان حوزوی در عرصه هنر و ورزش از برگزاری اولین جلسه شورای هم اندیشی نخبگان ورزشی حوزه خبرداد.

حجت الاسلام «محمد برزگر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم، از تشکیل کانون نخبگان در مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم خبرداد و خاطرنشان کرد: این کانون با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت جدی از جامعه نخبگان و سیاست مدیریت محترم مرکز بسیج اساتید جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای نبوی بر پرهیز از موازی کاری و حمایت از نخبگان خصوصاً نخبگان در عرصه هنر و ورزش شروع به فعالیت نموده است.

 

مسئول کانون نخبگان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم اضافه کرد: کانون نخبگان بستری برای ارتباط با نخبگان ، فرهیختگان و استعدادهای برتر حوزه علمیه قم می باشد که در یک اجتماع بالنده از دیدگاه ها خلاقیت ها و نوآوری های ایشان برای حل مسائل حوزه، نظام و کشور سود جسته، فرایندها و رویه ها را مورد مداقه قرار می دهد که انشاالله در اتخاذ تصمیم های مهم مشارکت کند.

 

وی با اشاره به عرصه های ورود کانون نخبگان خاطرنشان ساخت: در این راستا به منظور شناسایی و ساماندهی نخبگان بسیجی، این کانون اقدام به ایجاد و تشکیل هیئت های اندیشه‌ورز در بخش های نویسندگی ،شعر ،خوشنویسی و  ورزش کرده است.

 

حجت الاسلام برزگر در ادامه این گفت‌وگو از برگزاری اولین جلسه شورای هم اندیشی نخبگان ورزشی کانون نخبگان مرکز بسیج اساتید،مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم خبرداد و گفت: این جلسه با موضوع نقش نخبگان ورزشی در تعالی روحیه انقلابی ورزشکاران برگزار شد.

 

وی افزود: این نشست با حضور جمعی از برادران و خواهران بسیجی نخبه ورزشی حوزه در  ورزش های رزمی شامل کاراته، جودو ،تکواندو ،کونگ فو، کیک بوکسینگ و ووشو ، ورزش های آبی شامل شنا و غواصی،  ورزش های گروهی از جمله فوتبال، ورزش های نشانه روی شامل تیراندازی با تفنگ، دارت،پرتاب چاقو، ورزش های حرکتی شامل دو، ژیمناستیک و پیلاتس، ورزش های ماجراجویانه از جمله کوهنوردی، ورزش های هوایی شامل پاراگلایدر، شیرجه با چتر و کایت سواری که صاحب مدال جهانی و کشوری بودند، برگزار شد و سپس اعضا معرفی و هریک به بیان موانع و نکات مهم ورزش در حوزه پرداختند.

 

مسئول کانون نخبگان مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در ادامه گزارش خود از برگزاری نشست یاد شده خاطرنشان ساخت: در این نشست همچنین حجت الاسلام والمسلمین نبوی رییس محترم مرکز بسیج اساتید ،مدیران و نخبگان ضمن خوش آمد و تشکر از حضور اساتید و فرهیختگان ورزشی با تاکید بر بر قراری این جلسات و اینکه اداره این هیئت اندیش ورز با خود دوستان است و ما تا انجا که در توان داریم از آن حمایت می کنیم.

 

وی اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین نبوی حامی ما هستند به همین جهت ایشان در همان نشست نیز با اشاره به مشکلات و موانع ورزش در قبل از انقلاب برای طلاب و اینکه هنوز برخی از آن موانع وجود دارد خواستار این مطلب شدند که جمع حاضر با فرهنگ سازی و انعکاس مشکلات و موانع ورزشکاران می توان آن ها را بر طرف سازند.

 

حجت الاسلام برزگر یادآور شد: حجت الاسلام والمسلمین نبوی همچنین با اشاره به نقش ورزش در تهذیب طلاب و تاثیر گزاری دو چندان تبلیغ ورزشکاران  از شورای نخبگان خواستند که طرح های خود را در زمینه احیای ورزش در حوزه علمیه، و نقش نخبگان ورزشی حوزوی در دنیای ورزش آماده کنند ودر جلسات بعدی به آن بپردازند و در پایان ایشان فرمودند ما قول نمی دهیم که در بسیج اساتید همه مشکلات ورزشکاران حوزه را حل کنیم اما با انعکاس  طرح ها و پیشنهادات این شورا به مسئولین می توان برخی از آن ها را برطرف نمود.

کد خبر 1002100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha