عزم مدیریت شهری ارتقای زیرساخت های طرح نوسازی اطراف حرم بوده است

حیدری با بیان اینکه ۶۴ هزار متر مربع در این دوره از سال ۹۶ تاکنون فضای سبز و ره باغ به این مجموعه طرح افزوده شده، گفت: عزم مدیریت شهری در این دوره ارتقا زیرساخت های طرح نوسازی و بازسازی اطراف حرم مطهر رضوی بوده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محمد رضا حیدری امروز (27 شهریور ماه ) در آیین آغاز عملیات اجرایی ره باغ حضرت زهرا (س) بیان کرد: عزم مدیریت شهری در این دوره ارتقا زیرساخت های طرح نوسازی و بازسازی اطراف حرم مطهر رضوی بوده است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: 64 هزار متر مربع در این دوره از سال 96 تاکنون فضای سبز و ره باغ به این مجموعه طرح افزوده شده است که معادل یک و دو دهم کل دوره است؛ همچنین 67 هزار متر مربع پیاده رو سازی شده است و حدود 71 هزار متر مربع شوارع اصلی مانند شارستان و بلوار رضوان و بلوار آیت الله طبسی کار شده است.

 

وی با بیان اینکه چهار هزار و 600 متر مربع فقط فضای مذهبی در این دوره ایجاد شده است که دو و نیم برابر کل دوره است؛ گفت: این نشان دهنده عزم جدی مدیرت شهری با همکاری همه دستگاهها است تا این هم افزایی در فضای کار و تلاش در شهر ادامه داشته باشد.

 

حیدری با تاکید به بحث زیرساخت ها اظهار داشت: در سال دو و نیم درصد طرح پیرامونی حرم مطهر پیشرفت فیزیکی دارد که با محاسبه 20 سال این طرح 50 درصد پیشرفت داشته است و مهم ترین بحثی که اکنون وجود دارد و در فضای عمومی و کارشناسی درک می شود که به طور قاطع و جدی به آن پرداخته شود بحث زیرساخت ها است.

 

وی بیان کرد: مهمترین بحث ما ایجاد نگاه منظری به حرم مطهر برای سواره و پیاده است و اگرره باغی پیش بینی شده است برای ایجاد نگاه منظری عابر پیاده  به حرم است و نمی ره باغی که حدود 70 درصد آن اجرا شده است را نمی توان رها کنیم لذا اگر خیابان های شعاعی پیش بینی شده  است فراهم کردن دید در نقطه کانونی این فضای قدسی است و نمی توان مقداری را حذف کرد.

 

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با تاکید بر اینکه نمی توان طرح هایی که برای آن هزینه زیادی شده است را از طرح خارج کرد؛ اظهار داشت: نکته ای که باید به عنوان خط قرمز تعریف شود این است که نمی توان طرح هایی که هزینه  زیادی برای آن  شده را از طرح خارج کنیم.

 

وی با بیان اینکه حدود 15 مسیر قدیمی منتهی به حرم مطهر برای افرادی که دغدغه هویت مذهبی و تاریخی که برای اطراف حرم قائل هستند و خود ما احیا می شود؛ افزود: آچه که یک امر بدیهی و روشن است این است که این طرح را نقض نکنیم و برای آن مانع ایجاد نکنیم و اجازه دهیم این کار به اتمام برسد ظرفیت های خوبی ایجاد شده و این ها را می توان دربازه زمانی کوتاه به نتیجه رساند تا همه زائران و مجاران ازاین شرایط بهره مند شوند.

کد خبر 972803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha