ضلع شمالی مقبره‌الشعرا به زودی افتتاح می‌شود

شهین باهر گفت: ضلع شمالی مقبره‌الشعرا به زودی افتتاح می‌شود و در ادامه کار با تصویب اعتبار لازم از سوی شورای شهر نسبت به تکمیل این پروژه اقدام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «ایرج شهین باهر» عصر روز گذشته در همایش گرامیداشت استاد شهریار که در مقبره الشعرای تبریز برگزار شد، اظهار داشت: ضلع شمالی مقبره‌الشعرا به زودی افتتاح می‌شود و در ادامه کار با تصویب اعتبار لازم از سوی شورای شهر نسبت به تکمیل این پروژه اقدام می‌کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به بخش های مختلف این پروژه فرهنگی افزود: موزه استاد احد حسینی و کتابخانه مقبره‌الشعرا نیز طی روزهای آینده افتتاح شده و در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فعالیت عمرانی شهرداری در پروژه‌های نیابتی مقبره دو کمال و مجموعه ربع رشیدی اظهار کرد: تلاش می کنیم فضای فرهنگی شهری را طوری آماده کنیم که فرزندان شهر و استان و کشور بتوانند از بحث های فرهنگی و هنری شناخت داشته باشند.

شهین باهر با اشاره به اجرای چهار هزار برنامه فرهنگی در طول یک‌سال گذشته در مناطق کم‌برخوردار شهر اضافه‌ کرد: در زمان شیوع کرونا در مقاطع مختلف از حوزه فضای مجازی استفاده کردیم و در این راستا تکیه محرم، رمضان و دهه امامت و ولایت را برگزار کردیم که بعضی از این برنامه ها بیش از ۵۰۰ هزار نفر بازدید کننده داشته است.

شهردار تبریز با اشاره به برگزاری کنگره شهریار در آبانماه عنوان کرد:کنگره ملی ادبیات ایران در آبان ماه برگزار می‌شود که در شورای علمی این کنگره بیش از ۲۳ نفر از اساتید کشور حضور دارند. 

وی توسعه فرهنگی را اولویت مدیریت شهری معرفی کرد و خاطرنشان کرد: بحث فرهنگ و توسعه فرهنگ از اولویت های مدیریت شهری است و در این راستا کتاب هایی نیز در موضوعات شهروندی از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توسعه ورزش همگانی منتشر کرده‌ایم که با هدف افزایش سرانه مطالعه صورت گرفته است.

شهین باهر افزود: در این رابطه، کتاب هایی نیز در موضوعات شهروندی از جمله پیشگیری از آسیب های اجتماعی، توسعه ورزش همگانی و ... در اولویت قرار داده شده است 

کد خبر 972970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha