بنیه اقتصادی روستاهای محروم آذربایجان شرقی تقویت می شود

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی به تشربح تفاهم نامه مشترک این نهاد با دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری پرداخت.

«ابراهیم جعفری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به تفاهم نامه فیمابین کمیته امداد آذربایجان شرقی با دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اظهار داشت: این همکاری مشترک با هدف هم افزایی ظرفیت های ملی و تلفیق منابع در جهت توسعه خدمت رسانی به نیازمندان در مناطق روستایی و محروم استان خواهد بود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی افزود: با احجرای این تفاهم نامه برای 7411 خانوار ساکن در 544 روستای محروم خدمات حمایتی، معیشتی، توانمندسازی و اشتغال زایی ارایه می شود.
وی در تشریح این خدمات گفت: ارایه 7100 سبدغذایی، تعمیر و بهازی 1633 واحد مسکونی، تهیه و توزیع 6248 قلم لوازم ضروری زندگی از جمله موضوعات مورد توافق در این تفاهم نامه است.
وی خاطر نشان کرد: علاوه بر موارد ذکر شده، منابع مالی و تسهیلات بلاعوض جهت اجرای طرح های اشتغال حمایتی به 1065 نفر از روستاییان در مناطق محروم اعطا می شود که برای اجرای این طرح ها نیز نظارت، مشاوره و پشتیبانی فنی صورت می گیرد.
جعفری کمک به پرداخت تسهیلات اشتغالزایی را از دیگر مفاد این تفاهم نامه برشمرد و گفت: این تسهیلات از محلم نابع داخلی امداد و قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری پرداخت می شود.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی افزود: کمک به بازرایابی و فروش محصولات تولیدی روستاییان از طریق ظرفیت فروشگاهی امداد و ایجاد نمایشگاه ها و فروشگاه های محلی و  فصلی بصورت حضوری و مجازی از دیگر تعهدات در این تفاهم نامه است.

 

کد خبر 973888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha