مدرسه تلویزیونی امن ترین بستر برای تعلیم وتربیت است

حجت الاسلام محمدی لائینی به آسیب های آموزش مجازی دانش آموزان در ایام کرونااشاره کرد و گفت:فضای مجازی برای دانش آموزان امن نیست و می طلبد دولت و رسانه ملی با تقویت مدرسه تلویزیونی بستری ایمن برای تعلیم و تربیت فرزندان ایران اسلامی فراهم آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمد باقر محمدی لائینی»  امروز(۲۸شهریور) در خطبه‌های این هفته نمازجمعه مرکز مازندران، بیان کرد: عفو و گذشت رحمت و مغفرت خداوند از خشمش بیشتر است، خدا نمی خواهد کسی به جهنم برود؛ آغوش خدا همیشه به روی بندگانش باز است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: هفته دفاع مقدس را در پیش رو داریم، یاد و خاطره رزمندگانی که در طول ۸ سال زحمت کشیدند گرامی می داریم. شهید، جانباز، اسیر، آزاده فرقی نمی کند مجاهد راه خدا بودند، دستاوردهای دفاع مقدس باید حفظ شود.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، تصریح کرد: انقلاب اسلامی توسط بنیانگذار کبیر انقلاب امام خمینی(ره) توصیف شده است، انقلاب اسلامی ملت ایران قدرتمند، باگذشت و حتی مظلوم بوده است، مرتکب افراط‌ها و چپروی‌هایی که مانع ننگ بسیاری از جنبش‌ها است نشده است.

 

خطیب جمعه ساری، عنوان کرد: انقلاب اسلامی در هیچ معرکه‌ای حتی درگیری با صدام گلوله اول را شلیک نکرده است و در همه موارد پس از حمله دشمن از خود دفاع کرده است و البته ضربه مقابل را محکم فرود آورده است.

 

وی یادآور شد: ویژگی مظلوم بودن انقلاب به معنای این است که از روز پیروزی انقلاب مظلومیت شروع شد، موج منافقین، هشت سال جنگ تحمیلی، تحریم‌ها، فشارها، شلوغی‌های هفت ساله‌ای که برای زدن بازوان انقلاب اسلامی صورت گرفته و ناکام شد، ما مردم و مسئولان نباید به این انقلاب آسیب بزنیم.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اعلام کرد: فرافکنی‌ها را کنار بگذاریم و هر کسی به اندازه خود می‌تواند در این مسیر موثر باشد، فشارها و تحریم‌های زیادی داشتیم ناکارآمدی برخی از مدیران موجب تشدید این فشارها شد این اقدامات هم ظلم است.

 

وی با اشاره به سند ۲۰۳۰، بیان کرد: این الگو غربی است و اگر توسط مدیران ما پیاده شود ظلمی به انقلاب است، ۱۵ سال است که مقام معظم رهبری سیاست‌های فضای مجازی را تبیین کردند چرا باید در این فضا گمراه شویم.

 


نماینده ولی فقیه در مازندران تایید کرد: دانش آموزان معصوم را وارد فضای مجازی برای آموزش‌ها کردیم باید بپذیریم با انواع آسیب‌ها ارتباط مستقیم پیدا می‌کنند، چرا از ظرفیت شبکه‌های تلویزیونی استفاده نمی‌شود؟ آیا نمی‌توان مدیریت کرد؟ آسیبی هم ندارد!

 

به گفته خطیب نماز جمعه ساری اگر فرزندانمان را در فضای مجازی رها کنیم، قطعا ناخواسته با آسیب های متعددی مواجه می شوند، باید حواسمان به این مهم باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه رسانه ملی دارای شبکه‌های فراوانی است وتنها 2 شبکه در اختیار آموش و پرورش قرار گیرد مشکل آموزش دانش آموزان مرتفع می شود، گفت: دولت می‌تواند هزینه دوشبکه تلویزیون را پرداخت کند تا این شبکه‌ها  درخدمت آموزش وپرورش جهت تعلیم دانش‌آموزان باشد.

 

وی افزود: ممکن است همه دانش‌آموزان گوشی و امکانات لازم برای آموزش درفضای مجازی را نداشته باشند اما تلویزیون درتمام منازل وجود دارد که این راهکار از هزینه‌ها و آسیب‌ها پیشگیری می‌کند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی متذکر شد: ظلم به این انقلاب مقدس و نورانی وارد شده تا جایی که بسیاری از بچه‌های ما به این انقلاب بدبین شدند ولی عیب در مسلمانی ما است نه انقلاب! بخوربخورها ،اشرافیت، زدوبندها، رانت‌خواری‌ها و فسادها توسط یک عده ذهنیت نسل جوان را نسبت به انقلاب بد کرده است.

 

وی در پایان اذعان کرد: انقلاب ما انقلابی توانمند ولی مظلوم است باید فکر کنیم ببینیم هر کدام چقدر در این ظلم شریکیم همه ما باید امر به معروف و مراقبت کنیم تا آسیب های بیشتر از این وارد نشود.

کد خبر 972998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha