سرنوشت نامعلوم چهار بانده کردن مسیر مهران، دهلران به اندیمشک/ مسئولان وعده خود را عملیاتی کنند

راه ها یکی از موضوعات بسیار مهم و حیاتی هر کشوری محسوب می شوند و استاندارد بودن راه ها مزایایی بسیار فراوان از لحاظ، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی ،فرهنگی و...در پی دارد ولی متاسفانه راه ها در کشور ما تا رسیدن به استاندارد لازم فاصله زیادی دارند.

خبرگزاری شبستان- ایلام: راه ها یکی از موضوعات بسیار مهم و حیاتی هر کشوری محسوب می شوند چرا که استاندارد بودن راه ها مزایایی بسیار فراوان از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، سیاسی،فرهنگی و...در پی دارد ولی متاسفانه راه ها در کشور ما  تا رسیدن به استاندارد لازم فاصله زیادی دارند و همین امر باعث شده که در کشور ما سالیانه بر اثر حوادث رانندگی به خاطر استاندارد نبودن جاده های کشور خسارات جبران ناپذیرانسانی و...اتفاق بیفتد.

 

استان ایلام با داشتن ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق یکی از امن ترین استان های مرزی کشور محسوب می شود، استانی که در بخش های زیرساختی، عمرانی و خدماتی فاصله زیادی با استان های دیگر کشور دارد، در سال های اخیر و به برکت حماسه بزرگ اربعین حسینی، نگاه و توجه دولت به استان ایلام به خصوص بحث زیر ساخت ها سبب شده در این استان حداقل از لحاظ مسیرهای مواصلاتی اقدامات بسیار خوبی انجام شود ولی تا رسیدن به نقطه ایده آل فاصله زیادی وجود دارد.

 

یکی از مطالبات به حق مردم شهرستان دهلران چهاربانده کردن مسیر مهران به دهلران و دهلران به اندیمشک است که سال هاست تنها در حد حرف باقی مانده است مسیری که در چند سال اخیر به محلی برای تردد صادرات کالا به کشور عراق تبدیل شده است و کم عرض بودن آن باعث شده که خسارت زیان بار جانی و مالی برای شهروندان این شهرستان داشته باشد برای بررسی آخرین وضعیت این پروژه گفت و گویی با مدیرکل راه شهرسازی استان، فرماندار و شهروندان داشته ایم که توجه مخاطبان به آن جلب می شود.

 

آغاز فعالیت فاز دوم مسیر دهلران به اندیمشک در آینده نزدیک

مدیرکل راه شهرسازی استان ایلام گفت:  چهار خطه کردن محور دهلران به اندیمشک  به طول 120 کیلومتر است.

 

«علی اصغر کاظمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: برای چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک، مجوز ماده 56 برای سرمایه گذاری داخلی اخذ شده  و فاز اول آن به طول 12کیلومتر انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: فاز دوم این پروژه به طول 18کیلومتر است که پیمانکار به خاطر مشکلات که در مسیر کاری خود داشت، قرار داد را فسخ و این پروژه  مجدد به مناقصه رفته و در ماه های آینده پیمانکار جدید مشخص و عملیات اجرایی آن شروع  می شود.

 

کاظمی تصریح کرد: از مسیر 120 کیلومتری دهلران به اندیمشک 90کیلومتر در حوزه استحفاظی استان ایلام و 30کیلومتر در حوزه استحفاظی استان خوزستان  قرار دارد  ولی کار مطالعات آن صورت گرفته و در اختیار راه شهرسازی استان خوزستان برای اجرایی شدن قرار داده شده است.

 

مدیرکل راه شهرسازی استان ایلام گفت:  مجوز لازم برای چهاره بانده کردن مسیر دهلران به مهران نیز  اخذ شده است و برای تکمیل این پروژه  تا کنون  چندین سرمایه گذار معرفی شده است که نیاز مجوز لازم از سازمان برنامه بودجه کشور برای تخصیص  اعتبارات لازم هستیم.

 

وی تصریح کرد: آزادراه پل زال - مورموری- دهلران- چیلات- نجف اشرف به طول 126 کیلومتر نیز به‌ عنوان حلقه اتصال دهنده شبکه آزاد راه‌های کشور به شبکه حمل و نقل کشور عراق و شهر نجف در بودجه 99 دارای ردیف اعتباری خواهد شد.

 

کاظمی افزود: این آزاد راه با مشارکت 40درصدی چهار بانک‌، 30درصدی دولت و 30درصدی بخش خصوصی انجام خواهد شد.

 

مدیرکل راه شهرسازی استان ایلام گفت: نقشه اجرایی این طرح با اولویت پل زال به دهلران در دستور کار قرار گرفته است و با تکمیل این  آزادراه 20 استان نیمه جنوبی کشور برای تردد به سمت عراق از این آزاد راه تردد خواهند کرد و در حال حاضر نیز عمده تردد و صادارت کالا از مسیر دهلران به مهران و عراق انجام می شود.

 

وی گفت بیان کرد: جاده چم‌سرخ - حاضرمیل دهلران با پیگیری های صورت گرفته در لایحه بودجه 99  دارای ردیف اعتباری خواهد شد تا این پروژه به سرانجام برسد.

 

 

لزوم تسریع در پروژه های راه شهرستان دهلران برای کاهش میزان تصادفات جاده ای

فرماندار دهلران گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان پروژه های خود را در این شهرستان با جدیت پیگیری و پیمانکار فاز دوم چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک را تعیین تکلیف کند.

 

 «مجید عسگری»  در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران اظهار کرد: قطعه اول چهار بانده شدن مسیر دهلران به اندیشمک به طول ۱۲ کیلومتر بهره برداری شده است و قطعه دوم به طول ۱۸ کیلومتر با پیشرفت ۵ درصد نیازمند تسریع در عملیات اجرایی است.

 

وی تصریح کرد: با توجه به حجم ترددها و به ویژه در ایام اربعین حسینی در مسیر اندیمشک به دهلران و دهلران به مهران، این مسیر نیازمند توجه ویژه است و تکمیل این پروژه از خواسته های اصلی مردم این شهرستان است.

عسگری گفت: روزانه بیش از 100کامیون حاوی کالای صادراتی به سمت کشور عراق از این مسیر تردد می کنند که کم عرض بودن جاده علاوه بر تصادفات مشکلات فراوانی برای زیرساخت های جاده ای شهرستان به وجود آورده است، اگر چهار بانده شدن این مسیر تکمیل و اجرایی شود، قطعا شاهد کاهش تصادفات و از طرفی روان شدن ترافیک جاده ای در این مسیر خواهیم بود.

 

یکی از شهروندان دهلرانی گفت: متاسفانه مسیر دهلران به اندیمشک چندین سال بلاتکلیف است.

 

«امیر شاه رضایی» در گفت و گو با  خبرنگار خبرگزاری شبستان در دهلران، اظهار کرد: سال هاست مسئولین وعده تکمیل چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک را می دهند ولی هر بار، کار نیمه تمام رها می شود.

 

وی گفت: جاده کم عرض دهلران به اندیمشک و دهلران به مهران سالیانه جان بسیاری از شهروندان این شهرستان را می گیرد و بسیاری از خانواده های این شهرستان، داغدار شدند و انتظار می رود که مسئولان با تکمیل این پروژه، مشکل را حل کنند.

 

یکی دیگر از  شهروندان دهلرانی در این خصوص اظهار کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های فراوان گردشگری، کشاورزی و... در شهرستان دهلران، عدم وجود راه ارتباطی مناسب مانع پیشرفت این منطقه شده است.

 

«علی کاوری» خاطرنشان کرد: چهار بانده کردن مسیر دهلران به اندیمشک و دهلران به مهران از مطالبات به حق مردم  مرزدار  شهرستان دهلران است و از همه مسئولان انتظار داریم که مجدانه پیگیر تزریق بودجه به این طرح و شروع مجدد کار پیمانکاران در این مسیر باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: با چهار بانده شدن این مسیرها شاهد توسعه عمران و آبادانی و از طرفی کاهش تصادفات در شهرستان خواهیم بود.

کد خبر 973153

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha