کارآفرینی برای بانوان طلبه مورد توجه قرار گیرد

ظهیری با تاکید بر ضرورت توجه به کارآفرینی افزود: با کارآفرینی باید ضعف مالی بانوان طلبه را جبران کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «معصومه ظهیری» در ویدئو کنفرانس با مسئولان حوزه علمیه خواهران استان سیستان و بلوچستان تعداد دانش آموختگان را در سیستان و بلوچستان نسبت به تعداد مدارس و طلابی که در حال تحصیل هستند قابل توجه دانست و افزود: دانش آموختگان از نقاط قوت استان محسوب می شوند.

 

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران از دیگر نقاط قوت در این استان را همبستگی میان شیعه و سنی عنوان کرد و افزود: انتظار داریم که این نقاط قوت پوشش دهنده نقطه ضعف کمبود تعداد شیعیان در استان باشد.

 

ظهیری با بیان اینکه آمار پذیرش به نوع عملکرد و فضای فرهنگ سازی بستگی دارد، تصریح کرد: در ایام پذیرش بیشترین اقدام را فعالین فرهنگی و تبلیغی در سراسر استان ها انجام می دهند.

 

وی بیان کرد: انتظار داشتیم که مبلغات زمینه جذب بیشتر را برای مدارس فراهم سازند.

 

ظهیری گفت: در گذشته اهل سنت آموزش های آکادمیک چندانی نداشتند و تنها جذب مدارس علمیه می شدند اما در روند تحصیل اهل سنت نیز تغییراتی ایجاد شده است.

 

وی ابراز کرد: ایجاد جاذبه و امکانات بهتر در مدارس علمیه خواهران موجب می شود که زمینه بهتری برای جذب طلاب فراهم شود که این بر عهده گروه های تبلیغی و جهادی است.

 

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران وجود کشورهایی که در همسایگی با سیستان و بلوچستان قرار دارند را هم فرصت و هم تهدید دانست و افزود: اکنون در فضای مجازی می توان زمینه جذب بیشتر را فراهم ساخت.

وی بیان کرد: بافت استان سیستان و بلوچستان خاص است بنابرین طرح های اختصاصی استان را طلب می کند.

ظهیری گفت: امسال فعالیت ها مجازی شده است بنابرین باید به گونه ای طراحی کنیم که بتوانیم به خوبی در این زمینه فعالیت داشته باشیم.

وی با بیان اینکه قرآن محوری میان اهل سنت مورد توجه است، افزود: حوزه علمیه خواهران سیستان و بلوچستان نیز باید قرآن و عترت را مورد توجه قرار دهد.

معاون فرهنگی حوزه های علمیه خواهران با تاکید بر ضرورت توجه به کارآفرینی افزود: با کارآفرینی باید ضعف مالی بانوان طلبه را جبران کرد.

 

کد خبر 973175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha