آغاز عملیات اجرایی ۷ هزار واحد غیرمقاوم مسکونی روستایی در روز روستا

حسینی از آغاز عملیات مقاوم سازی ۷ هزار واحد مسکونی با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان همزمان با روز روستا در سطح روستاهای گلستان خبر داد.

«سیدمحمد حسینی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: همزمان با روز روستا در (15 مهر)، عملیات مقاوم سازی 7 هزار واحد مسکونی با اعتبار 350 میلیارد تومان به صورت متمرکز در سطح روستاهای استان آغاز می شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان افزود: همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون، ساخت سه هزار واحد مسکونی محرومین با اعتبار 195 میلیارد تومان آغاز شده است.

 

وی اظهارداشت: بنیاد مسکن گلستان در سال جهش تولید، مقاوم سازی 10 هزار واحد مسکونی با ۵۴۰ میلیارد تومان را در برنامه های خود قرار داده است.

 

حسینی با بیان اینکه بر اساس آمارگیری سال 95، بیش از 56 درصد از واحدهای مسکونی استان فرسوده است، خاطرنشان کرد: از 228 هزار واحد مسکونی روستایی استان 128 هزار واحد غیرمقاوم است و از سال 95 کار مقاوم سازی آغاز شده است.

 

وی گفت: با توجه به زلزله 17 شهریور آمارگیری از واحدهای مسکونی روستایی در سطح استان نیز آغاز شده تا نسبت به اطلاع رسانی این خطر به مردم روستاها اقدام شود.

 

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان اظهارامیدواری کرد: با بروزرسانی اطلاعات در یک برنامه 5 ساله واحدهای غیرمقاوم را به حداقل برسانیم.

 

وی از مالیکن واحدهای غیرمقاوم خواست برای مقاوم سازی واحدهای مسکونی به شعب بنیاد مسکن در استان مراجعه کنند.

 

حسینی افزود: امسال 50 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 4 درصد برای ساخت و مقاوم سازی خانه های روستایی درنظر گرفته شده است.

 

 

 

 

کد خبر 973217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha