بار بستری بیماران کرونایی در گلستان به ۲۴۰ نفر رسید

حق شناس گفت: در سه ماهه گذشته میزان بار بستری بیماران کرونایی در استان گلستان به بیش از ۹۰۰ نفر رسیده بود و خوشبختانه این میزان امروز به ۲۴۰ نفر کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «هادی حق شناس» ظهر امروز (شنبه 29 شهریور) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: به ازای هر 100 هزار نفر 1.5 بیمار مشکوک به کرونا در گلستان بستری است، این در حالی است که در کشور این آمار 11.5 درصد به ازای هر 100 هزار جمعیت است.

 

استاندار گلستان ادامه داد: بندرگز تنها شهر قرمز استان گلستان است و باید شرایطی را فراهم کنیم که این شهرستان به وضعیت عادی برگردد.

 

حق شناس متذکر شد: در سه ماهه گذشته میزان بار بستری بیماران در استان گلستان به بیش از 900 نفر رسید و خوشبختانه امروز بار بستری بیماران کرونایی به 240 نفر کاهش یافته است.

 

وی افزود: تعداد افرادی که به دلیل کرونا فوت کردند کاهش یافته است و به صورت متوسط روزانه دو تا سه نفر به دلیل کرونا فوت می کنند.

 

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: برای حفظ  جامعه در شرایط کرونا امروز جامعه هدف ما مدارس و دانشگاه هستند و باید معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی نسبت به پیشگیری شیوع کرونا در مدارس و دانشگاه اقدام کند.


حق شناس افزود: باید از انجمن اولیاء برای پیشگیری از کرونا کمک گرفته شود و درخواست داریم که برای سلامت دانش آموزان همراهی لازم و نظارت بیشتری اتفاق بیفتد.

 

وی با بیان اینکه کمیته اطلاع رسانی کرونا با ریاست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم با آگاهی بیشتر مردم کاهش شیوع کرونا را در استان شاهد باشیم.

 

استاندار گلستان یادآور شد: هفته گذشته بحث عمامه گذاری در برخی از شهرها را شاهد بودیم که متاسفانه این مراسم بدون در نظرگرفتن پروتکل های بهداشتی برگزار شد، با توجه به اینکه شرایط استان از نظر شیوع کرونا مساعد شده است دورکاری برای کارمندان مرد دولت نداریم و دورکاری تنها برای بانوان با اولویت بانوان دارای فرزندان خردسال در نظر گرفته شود.

 

حق شناس تأکید کرد: اربعین و اعزام زائر به عراق امسال ممنوع است و دستور سریع ستاد کرونا این است که پیاده روی به مشهد مقدس نیز برگزار نشود.

 

وی گفت: واحدهای تولید کننده ماسک باید با قیمت مناسب ماسک را عرضه کنند تا ماسک با قیمت ارزان تر در اختیار مردم قرار گیرد.

 

کد خبر 973297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha