گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس از رونمایی کتاب تا تکریم ۱۰۰هزار رزمنده مازندرانی

سردار ملکی از تکریم رزمندگان مازندرانی به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۳۰ مهر در سطح استان خبر داد و گفت: تکریم از رزمندگان در سطح شهرها و بخش‌ها آنطور که شایسته و در خور شأن این عزیزان است به بهترین شکل ممکن انجام ‌می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، سردار «عبدالله ملکی» امروز(29شهریور) در نشست خبری به‌مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس، بیان کرد: جنگ تحمیلی توسط دشمن در بهمن ماه ۱۳۵۷ از مرزهای کردستان آغاز شد، دشمن متجاوزانه و خبیثانه یک به یک به شهرهای کشور حمله ور شد، این کار با برنامه‌ریزی های دقیق صورت گرفت.

 

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران افزود: دشمنان انقلاب با تمام نیرو و قوا به کمک کشورهای دیگر با این نیت که پیروز این میدان هستند به جنگ با ما برخاستند ولی با شکست سختی مواجه شدند.

 

وی ابراز کرد: دشمن خبیث در محاسباتش اشتباه کرد، وی به اعتقادات، باور، عاشورا، توسل به ائمه(ع) و قدرت ولی فقیه در وجود این مردم بی توجه بود بخاطر همین پیروز میدان نشد.

 

سردارملکی با اشاره به رشادت های سردارهای دوران دفاع مقدس همانند سردارهمدانی، سردار سلیمانی و...‌، ابراز کرد: رزمندگان شجاع ما از دوران دفاع مقدس تاکنون همچنان در جبهه مقاومت هستند.

 

وی خاطرنشان کرد: علیرغم همه فشارهای داخلی و خارجی مردم ما ایستادگی کردند و به این کار ادامه خواهند داد، درست است که عده ای اسیر دنیاپرستی شدند و از مسیر خارج شدند، ولی مردم ما جانانه در صحنه بودند وظیفه ما انتقال خاطرات رزمندگان برای الگوپذیری نسل های آینده است.

 

سردار ملکی در رابطه با برنامه‌های این اداره کل در هفته دفاع ‌مقدس سال جاری اظهار کرد: امسال 40 سالگی دفاع مقدس علی‌رغم محدودیت‌های موجود به‌علت شیوع بیماری کرونا، فعالیت های متناسب با چهل سالگی دفاع مقدس از 3 خردادماه آغاز شده است.

 

وی با بیان اینکه برای اجرای این برنامه ها ۱۵ کمیته استانی و ۲۲ ستادشهرستانی تشکیل شده، ادامه داد: برنامه‌های مذکور با هدف اجرا در فضای حقیقی و مجازی و صدا و سیما در جهت ترویج فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت و نشر ارزش‌های دفاع‌ مقدس پیش‌بینی شده است.

 

سردار ملکی تصریح کرد: نمایشگاه 40 سالگی دفاع مقدس و نقش استان مازندران در دفاع مقدس هم در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد و همزمان با افتتاح این نمایشگاه، نمایشگاه های سیار و خودرویی در سایر شهرستان های استان در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت.

 

وی از برگزاری مراسم نکوداشت پیشکسوتان و ایثارگران دفاع مقدس خبر داد و افزود: این مراسم به لحاظ شرایط کرونایی به صورت نمادین با حضور تعدادی از پیشکسوتان و خانواده‌های ایثارگران در سالن غدیر سپاه کربلا برگزار می شود.

 

سردار ملکی ادامه داد: برنامه بهره‌مندی از صحبت‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)به‌مناسبت 40 سالگی دفاع مقدس نیز به‌صورت ویدیو کنفرانس در باغ ‌موزه دفاع مقدس مازندران ارائه خواهد شد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در مازندران یادآور شد: ۱۰۰ هزار رزمنده مازندرانی در این هفته تقدیر خواهند شد.

 

وی از رونمایی از ۱۲ کتاب با موضوع دفاع مقدس و ۲۰ کتاب صوتی در هفته دفاع مقدس خبر داد و افزود: کتاب آیت الله «علی معلمی» نماینده مردم استان مازندران در مجلس خبرگان رهبری و پدر 2شهید والامقام در این هفته رونمایی می‌شود.

 

کد خبر 973307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha