ابراز نگرانی، توصیه و هشدارهای مشاورعالی دانشگاه علوم پزشکی کرمان درباره کرونا

مشاور عالی رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: آمارها حاکی از ورود مجدد به پیک کرونا هستیم و دلخوش به واکسن و یا یک بار مبتلا شدن هم نباید بود زیرا درباره این بیماری با هاله ای از ابهام روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر نوذر نخعی، شنبه(۲۹ شهریور) در ستاداستانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه از هفته گذشته مجدد شاهد افزایش موارد هستیم؛ گفت: آمارهای کشوری و استانی حاکی از آن است مجدد در حال ورود به پیک کرونا هستیم.

 

 

مشاور عالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تصریح به اینکه انتظار داریم با همت همه شهروندان مثل تجربه اسفند ماه درگیری آنچنانی مانند استان‌های تبریز، قم، اصفهان، اهواز، بندرعباس و مشهد نداشته باشیم؛ تأکید کرد: باید پیک جدید را جدی‌تر از تیر ماه دید.

 

 

وی ادامه داد: بازرسی‌ها کمک کرد تا اوج پیک قبلی از بیماری در استان چندان شدید نباشد، بنابراین ارزش بازرسی‌ها بسیار بالا است؛ علاوه بر این فصل پاییز با بسته بودن درب و پنجره‌ها باید مراقبت‌های بیشتری را اعمال کرد اما الان که هوا خوب است روزها تهویه مناسب باید انجام شود.

 


دکتر نخعی درباره واکسن کرونا هم اظهار داشت: دلخوش به این موضوع نباشیم زیرا واکسن قابل اعتماد و در دسترس به زمستان امسال نمی‌رسد و طبق منابع علمی به یک بار گرفتن بیماری هم نباید دلخوش کرد چون اصلاً قابل پیش‌بینی نیست و احتمال اینکه دفعه دوم شدیدتر باشد، وجود دارد و در مجموع با هاله ای از ابهام نسبت به این بیماری مواجه هستیم.

 

 

وی با بیان اینکه همانگونه که قبلاً هم گفتیم « ازدحام‌ها» کار اصلی در انتشار کرونا است و با وجود ممنوعیت ها اما همایش ها برگزار می شود؛ گفت: در شرایط غیرعادی مثل شرایط فعلی، مدارس مانند اضافه کردن موتور به هواپیمای خیز این بیماری است لذا درخواست دارم نشست مشترکی میان علوم پزشکی و آموزش و پرورش برگزار شود.

 

 

وی ادامه داد: مردم به دلیل خستگی و روزمرگی دیگر آنچنان که باید توصیه ها را رعایت نمی کنند و برای همین تأکید بر احیای آموزش ها به ویژه از طریق رسانه ملی داریم و بازرسی ها هم باید مجدد تقویت شود‌ تا الان که خیز جدید کرونا است، کرمان در سیکل سه ماهه نیفتد که تخت های بیمارستانی آن پُر و کُشته ها زیاد شود.

کد خبر 973339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha