بخش اعظمی از موانع تولید متأثر از تصمیمات دولت است

کریم نژاد رئیس انجمن فناوری اطلاعات خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: بخش اعظمی از موانع تولید متأثر از تصمیمات دولت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «حمیدرضا کریم نژاد» رئیس انجمن فناوری اطلاعات خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در دیدار روسای انجمن‌های تخصصی صنایع همگن خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با نمایندگان قوه قضاییه در استان یزد با تأکید بر اینکه بخش اعظم چالش‌ها و موانع تولید متأثر از تصمیمات غلط دولت و سازمان‌های اجرایی و قضایی است، بیان داشت: علی‌رغم شفافیتی که وجود دارد، دستگاه‌های اجرایی یا واقعاً اطلاعاتی در حوزه صنعت ندارند و یا به‌صورت جزیره‌ای عمل کرده و تصمیماتی می‌گیرند که برای تولیدکننده مشکل‌ساز است.

وی بهره‌مندی از ابزارهای نوین فناوری و جمع‌آوری الکترونیکی اطلاعات در کشور برای تسهیل در امور و داشتن بانک اطلاعاتی واحد برای استفاده دستگاه‌ها را یکی از راهکارهای برون‌رفت از این تصمیمات مشکل‌ساز عنوان کرد.

این صنعتگر همچنین به وجود مشکل در خصوص اجناس خوابیده در گمرک اشاره کرد و افزود: مشکل بزرگی که سد راه تولید است کارکنانی هستند که در انجام‌وظیفه خود کوتاهی کرده و بخش صنعت را دچار چالش می‌کنند.

کریم نژاد در همین راستا بهره‌مندی از سیستم‌های نوآورانه با امنیت و شفافیت بالا را لازمه مسائل حاکمیتی مرتبط با صنایع دانست و افزود: سامانه‌های متکی بر فناوری اطلاعات می‌توانند با افزایش شفافیت و همچنین سرعت‌بالای اقدام امور، از خسارات جبران‌ناپذیری که به دلیل خطای نیروی انسانی دامن‌گیر اهالی صنعت می‌شود، جلوگیری نماید.

کد خبر 973375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha