رفع تعهدات ارزی ناشی از صادرات نفس صنایع را به شماره انداخته است

عطارها نماینده انجمن کاشی و سرامیک خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: رفع تعهدات ارزی ناشی از صادرات نفس صنایع را به شماره انداخته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، «رضا عطارها» نماینده انجمن کاشی و سرامیک خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در دیدار روسای انجمن‌های تخصصی صنایع همگن خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در با نمایندگان قوه قضاییه در استان یزد ضمن تشریح مشکلات یک صنعتگر از بدو سرمایه‌گذاری تا بهره‌برداری از پروژه، بیان داشت: امروز شرایط سرمایه‌گذاری در کشور دشوار است و صنعت کاشی و سرامیک نیز از این مشکلات عدیده مستثنا نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: رفع تعهد ارزی ناشی از صادرات از قبیل مشکلاتی است که امروز نفس صنایع کاشی و سرامیکی را به شماره انداخته است. این شرایط دشوار تعهدات ارزی تداوم یابد سرنوشت مجموعه‌های بزرگ صنعتی مبهم خواهد بود. امروز مجموعه‌های صنعتی باید با افزایش تورم و رشد تصاعدی قیمت مواد اولیه به تولید بپردازند درحالی‌که تولیدات خود را باید باقیمت ثابت بدون افزایش حاشیه سود در سایر کشورها عرضه کرد و با شرایط نامساعد اقتصاد داخلی در کشورهای همسایه که ازلحاظ اقتصادی ثبات بیشتری نسبت به ما دارند به رقابت بپردازیم و این مهم کار را برای ما به جد دشوار کرده است.

این فعال اقتصادی با تأکید بر ناهماهنگی‌های مدیران حوزه صنعت و تجارت در دستگاه‌های مختلف کشور بیان داشت: در حال حاضر ماهم به‌عنوان تولیدکننده شاهد تلاش مسئولان در عرصه‌های مختلف هستیم اما این تلاش و عزم همگانی از دستگاه‌های مرتبط و متعدد با مصوبات و بخشنامه‌ها و قوانین و دستورالعمل‌های مختلف، خود بحران و چالشی را برای تولیدکنندگان به همراه داشته که اتفاقاً نه‌تنها این مهم را یاری نکرده بلکه خود مزید بر علت موانع تولیدشده‌اند.

نماینده انجمن کاشی و سرامیک خانه صمت استان یزد در آخر نسبت به لزوم و اهمیت مشاوره و اعمال‌نظر انجمن‌های تخصصی صنایع همگن در وضع و اجرای قوانین مرتبط حوزه صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد.

کد خبر 973393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha