آمار روزانه فوتی‌های ناشی از کرونا در خوزستان تک رقمی است

ابول‌نژادیان گفت: آمار روزانه فوتی‌های ناشی از کرونا در خوزستان تک رقمی است ولی این روزها بیماران جوان‌تر و بدحال‌تری به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند و اکنون بیشتر از آنکه به تخت‌های عادی نیاز داشته باشیم نیاز به تخت‌های آی‌سی‌یو داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «فرهاد ابول‌نژادیان» عصر امروز (شنبه 29 شهریور) در حاشیه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوزستان در شیوع ویروس کرونا در وضعیت هشدار قرار دارد و 6 شهر استان قرمز است که حدود 2 میلیون نفر از جمعیت استان در این شهرها ساکن هستند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه تلاش‌های زیادی از سوی ستاد کرونای استان در حال انجام است افزود: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شهرها کمرنگ شده بود از این رو لازم است مردم اهتمام بیشتری داشته باشند تا بتوان به روال عادی بازگشت و تعداد بیماران بستری نیز کمتر شود.

 

وی اضافه کرد: همکاران ما در حوزه بهداشت، بیماریابی‌ها را در استان و به ویژه در این شهرها با گستره بیشتری انجام می‌دهند و تعداد غربالگری‌ها و افرادی که با این بیماران در تماس بودند را افزایش دادند که امیدواریم بتوانیم با این اقدامات کاری کنیم که آمار بیماران بستری ما کاهش پیدا کند.

 

ابول‌نژادیان تصریح کرد: در حوزه بیمارستانی نیز همه بیمارستان‌های استان آمادگی پذیرش بیماران را دارند و هم تخت‌های آی‌سی‌یو و هم تخت‌های بستری عادی برای بیماران فراهم است.

 

وی با اشاره به اینکه فشار مضاعفی بر همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان وارد شده ولی با این حال همه پای کار هستند و خدمتگذاری به مردم را افتخاری برای خود می‌دانند عنوان کرد: از مردم می‌خواهیم برای اینکه همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان کمتر به زحمت بیفتند، پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار خود قرار دهند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز ابراز کرد: استفاده از ماسک به ویژه در مناطق حاشیه‌ای شهرها کمرنگ شده از این رو مردم باید این نکات را جزء وظایف و برنامه‌های خود قرار دهند و تلاش کند فاصله‌گذاری‌ها بیشتر شود و در اجتماعات شرکت نکنند تا بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

 

وی با بیان اینکه آمار روزانه فوتی‌های ناشی از کرونا در استان تک رقمی است و امروز نیز پنج فوتی داشتیم تاکید کرد: این روزها بیماران جوان‌تری به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه می‌کنند و بیماران بدحال‌تر هستند و اکنون بیشتر از آنکه به تخت‌های عادی نیاز داشته باشیم نیاز به تخت‌های آی‌سی‌یو داریم.

 

ابول‌نژادیان با اشاره به اینکه در این راستا تمهیدات زیادی اندیشیده شده و دستگاه‌های اکسیژن‌ساز زیادی را در این مدت وارد چرخه کار کردیم ادامه داد: در مدتی که دوره آرامش در استان بود، در مردادماه، با آموزش‌های حضوری و غیرحضوری تعداد پرستاران آی‌سی‌یوکار استان را در یک بازه زمانی 2 ماهه تقریبا 1.7 برابر کردیم تا بتوانند با خدمات ویژه‌ای که به پرسنل و مردم می‌دهند آمار مرگ و میر را مدیریت کنیم.

 

وی با بیان اینکه همه داروهایی که در آخرین پروتکل‌های روز دنیا مورد استفاده است در استان خوزستان هم وجود دارد و دپوی دارویی انجام شده و مشکلی نداریم اذعان کرد: همکاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و پزشکان، پرستاران و کارشناسان پیراپزشکی ما در بیمارستان‌ها همه در حال تلاش و خدمت به بیماران هستند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در خصوص واکسن آنفولانزا نیز یاد آور شد: این واکسن هنوز وارد کشور نشده اما به محض وارد شدن سهمیه تعیین شده خوزستان هم داده می‌شود که در فاز اول در اختیار افراد بالای 60 سال و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و پرسنل بهداشت و درمان که در معرض خطر هستند قرار می‌گیرد و مابقی افراد جامعه هم در مراحل بعدی می‌توانند از این واکسن استفاده کنند.

 

کد خبر 973437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha