پاسداشت چهل سالگی دفاع مقدس از رونمایی کتاب تا برپایی سمپوزیم نقاشی

زارع از برگزاری جشنواره ۴۰هنرمند نقاش حرفه‌ای مازندران از میان ۱۲۰نقاش نمونه استان در هفته دفاع مقدس امسال خبر داد و گفت: این هنرمندان به طراحی صحنه‌های دفاع مقدس خواهند پرداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(30 شهریور) در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس ضمن تشریح ویژه برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به مناسبت چهل سالگی دفاع مقدس، به خبرنگاران گفت: تلاش داریم  در این ایام پربرکت بیش از پیش یاد و نام شهدا را اسوه کارها و اندیشه خود نماییم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، پیروی از راه شهدا را یک معیار ارزشمند برای سنجش درستی کارها و رفتارمان اعلام کرد و افزود: رونمایی از کتاب های دفاع مقدس، رونمایی از چند فیلم با موضوع ایثار و شهادت و برگزاری همایش ۴۰ هنرمند نقاش در سمپوزیوم نقاشی از جمله برنامه های شاخص حوزه فرهنگ و هنر درهفته پیش رو است.

 

وی از برگزاری جشنواره ۴۰هنرمند نقاش حرفه‌ای مازندران از میان ۱۲۰نقاش نمونه استان در هفته دفاع مقدس امسال خبر داد و گفت: این هنرمندان به طراحی صحنه‌های دفاع مقدس خواهند پرداخت.

 

زارع با اشاره به برگزاری برنامه هایی نظیر شب شعر چهل سالگی دفاع مقدس، اجرای مسابقات متعدد کتابخوانی از کتاب های مطرح حوزه دفاع مقدس، برگزاری جلسات نقد کتاب، برپایی نمایشگاه های متعدد دفاع مقدس، عطرافشانی گلزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا و ... گفت: انجام این برنامه ها فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه همچنان زنده نگه می دارد.

 

وی اذعان کرد: برگزاری فعالیت هایی که روح مطالعه و کتابخوانی، فرهنگ و هنر در آن پررنگ تر است یکی از محوری ترین پایه های برنامه های هفته دفاع مقدس در سال جاری است، از جمله این کارها می توان به انتشار یادداشت ها و رویدادهای دفاع مقدس، جشنواره های کتابخوانی، تئاترهای خیابانی، معرفی نویسندگان برجسته در حوزه دفاع مقدس، برپایی نمایشگاه های عکس، برگزاری مسابقات فیلم های موبایلی و ... اشاره کرد.

 

زارع در پایان با بیان اینکه استمرار راه شهدا موجب عاقبت بخیری انسان می شود، گفت: خرسندیم که الگوی جوانان و نوجوانان کشور ما، شهدایی هستند که لحظه ای در نثار جان خود تردید نکرده و فرهنگی را پایه ریزی نمودند که تا ابد بر چهره کشورمان می درخشد و افتخار آفرین است.

کد خبر 973522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha