مشکل خروج کامیون های عراق از محوطه تجاری گمرک مهران رفع شد

رئیس اداره صمت مهران گفت: مشکل خروج کامیون های عراق از محوطه تجاری گمرک مهران رفع شده است.

«فرزاد مرادی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: با توجه به وقفه ۴۸ ساعته در خروج کامیون های عراقی حامل بار کالا ایرانی در مرز و گمرک رسمی و بین المللی مهران به علت خرابی دستگاه «ایکس ری» گمرک زرباطیه(عراق)، با پیگیری‌ها ریاست سازمان صمت استان،نماینده سازمان توسعه تجارت در مرز مهران و رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در بغداد این مشکل مرتفع شده است.

 

وی عنوان کرد: حدود ۲۰۰ دستگاه تریلر کفی و یخچال دار،کامیون ،کامیونت عراقی حامل مواد غذایی، میوه و تره بار، مصالح ساختمانی... که به علت مشکل فنی پیش آمده در تجهیزات گمرکی زرباطیه پشت درب ورودی گمرک خود معطل شده بودند تا حوالی عصر روز گذشته خروج کردند.

 

نماینده سازمان توسعه تجارت ایران  ابراز کرد: در حال حاضر عملیات صادرات کالا در مرز رسمی و بین المللی مهران عادی و روان می باشد و سازمان صمت استان ایلام  تمامی امورات صادرات را بصورت آنلاین رصد می کند.

 

شهر مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام با داشتن مرز بین‌المللی، مهم ترین و اصلی‌ترین مسیر تردد خودرو‌های شخصی، کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و خودرو‌های حامل زائران عتبات عالیات عراق است.
 
 
در سال گذشته روزانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ کامیون کالا با بیش از ۲ میلیون تن وزن و به ارزش یک میلیارد دلا از مرز مهران به کشور عراق تردد داشته اند.
 
کد خبر 973553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha