ارتش جمهوری اسلامی ایران در کسری از زمان تهدیدات را سرکوب می کند

امیر غلامعلیان با اشاره به توانمندی های دفاعی و قدرت بازدارندگی ارتش که در اقصی نقاط مرزهای جغرافیایی و فراسوی آن وجود دارد؛ گفت: ما در حفاظت از حدود و ثغور بدون کوچکترین وابستگی به اغیار در کسری از زمان وارد نقطه تهدید شده و آن را سرکوب می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ امیر سرتیپ دوم دکتر امیر غلامعلیان، یکشنبه(۳۰ شهریور) در آستانه هفته دفاع مقدس در آیین افتتاح "نمایشگاه های دستاوردهای دفاع مقدس و مقاومت ارتش" در پایگاه هوانیروز طی سخنانی گفت: هر ساله رژه نیروهای مسلح را که نماد اقتدار و صلابت بود، برگزار می کردیم اما امسال باتوجه به شیوع کرونا برنامه های جایگزین از جمله این نمایشگاه که گوشه ای از توانمندی های دوران دفاع و پس از آن است در سراسر کشور افتتاح می شود.



 
فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق نزاجا و ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب شرق کشور افزود: همچنین امروز اولین مرحله کمک های مؤمنانه در سیستان و بلوچستان با توزیع هزار بسته غذایی توسط پایگاه صفر ۸ و تیپ ۲۸۸ زرهی خاش در روستاهای سیستان انجام می شود و در کرمان هم این برنامه را خواهیم داشت.


 

وی در بخش دیگری از سخنانش به تفاوت ماهوی ارتش نظام جمهوری اسلامی با ارتش طاغوت اشاره و تصریح کرد: ارتش در نظام جمهوری اسلامی تحت امر ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا، امام خامنه ای است و این وجه مشخص است و به جرأت در ارتش ادعا داریم ولایتمداری شاخص اصلی است و هیچ حرکتی در ارتش انجام نمی شود جز اینکه رگه ای از ولایت در آن ظهور و بروز دارد.

 



امیر غلاملعیان ادامه داد: ارتش بارها از لسان مبارک مقام معظم رهبری، مدال افتخار دریافت کرده و اصطلاحاتی که برای رشادت های ارتش در بحران های بعد از جنگ بر لسان ایشان جاری شده جزو مدال های افتخارآفرین است؛ ایشان ارتش را گنجینه ای از ارزش ها و معارف اسلامی و شجره طیبه می دانند که به دست بچه های انقلابی و متدین جامعه است؛ اینها توصیفات کمی نیست.
 



وی از دیگر ویژگی های ارتش را توانمندی های دفاعی و قدرت بازدارندگی دانست که در اقصی نقاط مرزهای جغرافیایی وجود دارد و در حفاظت از حدود و ثغور بدون کوچکترین وابستگی به اغیار در کسری از زمان وارد نقطه تهدید شده و آن را سرکوب می کند.

 




فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق نزاجا خاطرنشان کرد: اگر در دوران دفاع مقدس و در سال های اولیه جنگ، کشور غافلگیر و درگیر جنگ ناخواسته شد؛ امروز اما نیروهای مسلح این ویژگی برجسته را دارد که تهدیدات را در فراسوی مرزها رصد و متناسب با آن، آمادگی همه جانبه داشته باشد.

 

 

وی با بیان اینکه در شهریور ۵۸ با توجه به فعل و انفعالات اول انقلاب که کشور درگیر آن بود؛ ارتش را تا مرز انحلال پیش بردند؛ یادآور شد: اما این بصیرت و درایت امام(ره) بود که توطئه ها را خنثی و آن پیام تاریخی برای ۲۹ فروردین مبنی بر اینکه ارتش به رژه بپردازد و موجودیت خود را به منصه ظهور برساند، صادر شد.

 



ارشد نظامی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب شرق کشور گفت: ارتش در زمانی وارد دفاع مقدس شد که کشور درگیر بحران های مختلف بود و نیمی از توان ارتش صرف سرکوب های داخلی می شد اما با این اوصاف در همان روزهای اول با همان وضعیت، ارتش جلوی پیشروی نیروهای بعث را گرفت؛ دانشجویان دانشکده افسری به عنوان تنها یگان منسجم و کلاسیک، دو روز بعد از جنگ سازماندهی و به جبهه ها اعزام شدند و جلوی پیشروی های دشمن را گرفتند.
 

 

وی به نقش نیروی دریایی ارتش از همان اوایل جنگ هم اشاره و خاطرنشان کرد: در ۴ ماهه ابتدای جنگ طومار نیروی دریایی عراق را در هم پیچید به گونه ای که تا آخر جنگ خبری از آن نشد و در ۲ مهر ۵۹ اولین عملیات آفندی در ارتفاعات میمک انجام شد؛ ارتفاعاتی که جزو اصول مورد مناقشه عراق در معاهده بود زیرا او یکی از شرایط پذیرش قرارداد ۱۹۷۵ را پذیرفتن حاکمیت عراق بر اروند رود و حاکمیت عراق بر ارتفاعات میمک می دانست.

 

 

امیر غلامعلیان ارتش جمهوری اسلامی را نیروی تجهیزات محور در نبردهای هوایی و دریایی دانست و با بیان اینکه ما برای تولید سلاح و مهمات هیچ وابستگی به اغیار نداریم و اینها از برکات حضور ارتش در نبردهای علیه نظام است؛ افزود: امروز در این نمایشگاه صنایع و ابتکارات هوانیروز به نمایش گذاشته شده که خود نیروهای ما در ساخت آن مشارکت داشتند و از برکت نظام جمهوری اسلامی و امام و رهبری است که همه این وسایل در داخل صنایع ما تولید و روی پرنده های ارتش نصب می شود.

 

 

وی دفاع مقدس را مانند خود انقلاب اسلامی یک پدیده منحصربفرد توصیف و بیان کرد: ارتش در همان ابتدا تحرکات عراق در مرز ایران را رصد می کرد اما ارتش عراق ۱۲ لشکر زرهی، ۱۰ لشکر پیاده، توپخانه های مجهز و کمک های میلیاردی کشورهای مرتجع عربی و کمک های اطلاعاتی آمریکا و اسراییل  را پشت سر داشت و ما با این وضعیت وارد میدان جنگ شدیم؛ شرایطی که استعداد{امکانات} دشمن در مقایسه با ما نسبت ۱۰ به ۱ بود.

 

 


فرمانده قرارگاه منطقه ای جنوبشرق نزاجا به رشادت های ارتش در جنوب غرب کشور از پاوه تا ایلام هم اشاره کرد و با بیان اینکه پیوند ارتش و سپاه نیز در همان بحبوحه شکل گرفت؛ تصریح کرد: دفاع مقدس به عنوان سند افتخار در تاریخ جمهوری اسلامی ماندگار شد و اینکه وجبی از خاک ایران به دشمن داده نشد، افتخاری برای همه نیروهای مسلح است.

 

 


وی انگیزه رزمندگان مبنی بر دفاع از انقلاب اسلامی را یکی دیگر از ویژگی های دفاع مقدس خواند و اجماع جهانی علیه ایران را سند مظلومیت نظام دانست و با بیان اینکه امروز علیرغم همه محدودیت ها و تنگناهای اقتصادی اما نیروهای مسلح در اوج آمادگی و اقتدار هستند؛ به ضرس قاطع گفت: این آمادگی به هیچ وجه قابل مقایسه با دوران جنگ نیست و نیروهای مسلح ما این قابلیت را دارند که به عنوان بازوان پرتوان ولایت و عنصر دلگرم کننده سیاسیون در دفاع از مرزها باشند و  اینها سند افتخار نشأت گرفته از دوران دفاع مقدس است.

 

 

امیرغلامعلیان با ابراز امیدواری بر اینکه ارتش جمهوری اسلامی نیز  در صف منتقمین خون شهید حاج قاسم سلیمانی باشد؛ اظهار داشت: شهید سلیمانی الگویی برای همه نیروهای مسلح در بصیرت، مردانگی، زمان شناسی، ولایت مداری، بی حب و بغض بودن و... است؛ خصوصیات برجسته ای که ما نمی توانیم به آن برسیم و کرمان مفتخر به وجود او است.

 

 

وی نیروهای مسلح را نقطه اعتماد مردم دانست که مردم آنان را در کنار خود و با خود می دانند؛ به نمونه هایی از حضور ارتش در کنار مردم از جمله در حوادثی چون سیل و زلزله و... اشاره و تصریح کرد: وظیفه ما در عصر انتظار این است مقلد جانشین امام عصر و تابع ایشان باشیم و دستورات معظم له را اجرا و فارغ از جناح بندی ها در خدمت جمهوری اسلامی باشیم.

 

 

 

کد خبر 973620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha