مساجد بستری مناسب در جهت  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

ناهیدی فرد با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین بستر برای پیوند بین مسجد و ترویج فرهنگ اسلامی هستند، گفت: کانون های مساجد بهترین ظرفیت برای ارتباط با بدنه مساجد هستند.

«حمیدرضا ناهیدی فرد»در گفت و گو با خبرنگار شبستان در همدان  به مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و نقش مساجد در هشت سال دفاع مقدس گفت: مساجد را به حق می‌توان یکی از مهم‌ترین، موثرترین و نیز نقش‌آفرین‌ترین پایگاه ها در حمایت همه‌جانبه، فراگیر، فعال ار جبهه‌های جنگ و رزمندگان اسلام دانست.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان افزود: امروزه تبیین درست موضوع مسجد و محوریت بخشی به آن در دوران جنگ، در حقیقت ترویج و بسط فرهنگ مسجد و جایگاه آن جهت انتقال  ارزش ها و هنجارهای حاکم بر فضای جبهه در تمام زمینه‌ها و عرصه‌های جامعه اسلامی می‌باشد .

 

ناهیدی فرد گفت: مساجد با استفاده از مبلغان، واعظان، سخنرانان  روحانیون و... از نظر اعتقادی ، تقویت بُعد دفاعی و مبارزه طلبی و نیز عمق بخشی معنوی نیروهای رزمنده چه قبل و بعد از اعزام و حتی در حین عملیات نقشی منحصر به فرد داشته است.

 

وی با بیان اینکه  کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین بستر برای پیوند بین مسجد و ترویج فرهنگ اسلامی هستند، گفت: کانون های مساجد بهترین ظرفیت برای ارتباط با بدنه مساجد هستند.

 

وی اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت در کنار حوزه‌های ادبیات، سینما، هنرهای نمایشی، موسیقی، شعر، داستان و فضای مجازی باید ظرفیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد نیز مورد توجه قرار گیرند و برای آن برنامه‌ریزی کرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه اعضای کانون‌ها فرهنگی و هنری مساجد متشکل از جوانان و دوستداران ارزش‌های انقلاب اسلامی هستند،گفت: برخی برنامه های اجرای در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد از جمله اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم با هدف نشر و گسترش فرهنگ  دفاع مقدس و تجلیل از خانواده های شهدا برگزار می شود.

 

کد خبر 973634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha