یکصدایی ملت ایران پیروزی در دفاع مقدس را رقم زد

جمالی پور گفت: در دفاع مقدس همه ملت حضور داشتند و این دفاع، مظهر وحدت و عزت ملی ما بود از همین رو است که ما پیروز صحنه می شویم زیرا ملت یکصدا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت اله جمالی پور» در آیین سراسری تجلیل و تکریم از پیشکسوتان دفاع مقدس که امروز (دوشنبه ۳۱ شهریور) در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: دفاع مقدس دانشگاه بزرگی است، دانشگاهی که اگر انسان آن را درک کند به خدا نزدیک می شود و عزت کشور و ملت خود را فراهم می کند.

 

استاندار قزوین ادامه داد: از آن جهت به این دفاع، دفاع مقدس گفته می شود که هر کس در این وادی وارد شد، عزت نفس یافت و انسانی بزرگ شد و از خود رها شد و به خدا پیوست.

 

وی اضافه کرد: اگر به واقعه کربلا بنگریم، مشاهده می کنیم کسانی که در کنار سیدالشهدا قرار گرفتند، رستگار شدند زیرا راهی را انتخاب کردند که راهی خدایی و الهی است.

 

جمالی پور اعلام کرد: کسی که در دفاع مقدس حضور یافت، نامش جاودانه شد و افرادی بودند که وقتی وارد این مسیر شدند، متحول شدند و زندگی شان تغییر کرد زیرا در دفاع مقدس خدا، ارزش ها و همه آنچه انسان را به کمال و وحدانیت نزدیک می کند، جاری و ساری بود از این رو از این دفاع به نام دفاع مقدس نام می بریم.

 

وی تأکید کرد: افرادی که در دوران دفاع مقدس شهید شدند جزو خاص ترین بندگان خدا بودند و به اوج قربت خدا رسیده بودند؛ دفاع مقدس تجربه بزرگ بودن و با هم بودن است و در این دفاع همه ملت حضور داشتند و اینجا مظهر وحدت و عزت ملی ما بود از همین رو است که ما پیروز صحنه می شویم زیرا ملت یکصدا است.

 

استاندار قزوین تصریح کرد: همه عقاید و مذهب ها در دفاع  مقدس حضور داشتند و این حضور قدرت تولید کرده و دشمن را خوار می کند، اگر چشم جهانیان به توفیق ما خیره شد به خاطر با هم بودن و به خدا فکر کردن بود و هر جا خدا در زندگی ما باشد، عشق، ایثار، اعتقاد و باور در ما تجلی یابد آنجا قدرت تولید شده و عزتی بزرگ برای مملکت رقم می خورد.

 

وی توضیح داد: امروز در شرایطی هستیم که باید از دروان دفاع مقدس درس بگیریم و باید برگردیم به آن دانشگاه بزرگ و آثار خلق شده در آن دانشگاه را در خود مرور کنیم تا از این عرصه موفق بیرون آییم.

 

جمالی پور گفت: دشمنان امروز امید بستند بین ملت، دولت و حکومت فاصله ایجاد شود و با ترویج اختلافلات و دامن زدن به اختلافات بین مردم و نظام فاصله ایجاد کنند ولی تاکنون نتوانسته اند و ما امروز رسالت بزرگی بر عهده داریم.

 

وی خاطر نشان کرد: آنچه امروز جزو نیازهای اساسی کشور و مملکت است، وحدت و انسجام است هر جا آسیب دیدیم از اختلاف، تفرقه، زیاده خواهی، مقام پرستی و قدرت طلبی ها بوده و هر جا موفق شدیم و به قدرتی بزرگ تبدیل شدیم با وحدت، انسجام، گذشت، ایثار و توسل به ائمه اطهار بوده است.

 

استاندار قزوین افزود: امروز مردم ما از لحاظ معیشتی در وضعیت سختی هستند اما می توانیم از این وضعیت در سایه همدلی و کمک عبور کرد؛ مملکت ما مملو از رحمت و عنایت خداست و به برکت نظام، انسان های بزرگی را تربیت کردیم که می توانند ثروت تولید کنند ان شااله خدا توفیق دهد از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

 

گفتنی است در این مراسم از ۳۰ عنوان کتاب بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین رونمایی شد.

 

کد خبر 974145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha