دومین واحد گازی نیروگاه قشم به شبکه برق کشور متصل شد

مجری طرح‌ نیروگاه‌های خصوصی شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت:دومین واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با ظرفیتی بالغ بر ۱۶۰ مگاوات به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری شرکت تولید نیروی برق حرارتی ایران، «امیر دودابی‌نژاد» افزود:‌ نیروگاه سیکل ترکیبی قشم به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات شامل دو گازی ۱۷۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی در حال احداث است که در چارچوب توسعه تولید برق در جنوب شرق کشور و پاسخگویی به رشد مصرف در منطقه، دومین واحد گازی این نیروگاه نیز به شبکه برق کشور متصل شد.

وی افزود:‌ راندمان بخش گاز نیروگاه ۳۳ درصد و راندمان سیکل ترکیبی آن بیش از ۴۹ درصد است که حدود ۵۰۰ نفر در زمان احداث و یکصد نفر نیز در زمان بهره‌برداری این نیروگاه مشغول به کار خواهند شد.

مجری طرح‌ نیروگاه‌های خصوصی شرکت تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: سوخت اصلی نیروگاه گاز بوده و میزان مصرف گاز هر واحد نیز حدود ۴۵ هزار مترمکعب در ساعت برآورد شده و همچنین با توجه به نیاز آبی جزیره قشم این واحد روزانه هشت هزار مترمکعب آب شیرین تولید خواهد کرد.

دودابی‌نژاد گفت:‌ پیش از این ظرفیت واحدهای تولید برق جزیره قشم کمتر از انرژی مورد نیاز منطقه بوده که با اجرا و احداث این نیروگاه نیاز الکتریکی جزیره توسط واحدهای مستقر در منطقه قشم به طور کامل برطرف خواهد شد، بخشی از تولید برق این جزیره هم به سرزمین اصلی نیز انتقال پیدا خواهد کرد.

نیروگاه سیکل ترکیبی قشم با سرمایه‌گذاری ۶۰ درصدی شرکت برق و انرژی غدیر و مشارکت ۴۰ درصدی گروه مپنا در حال ساخت است.

کد خبر 974156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha