آماده سازی صحن عقیله زینب(ع) برای زایران حسینی در مراسم اربعین

آستان امام حسین(ع) از آماده سازی فضای وسیعی از صحن عقیله زینب(ع) به منظور تردد زایران در مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری امام حسین (ع)، مسئولان آستان امام حسین(ع) اعلام کردند: کار در صحن عقیله زینب(ع) در جوار حرم امام حسین(ع) برای آماده سازی فضای وسیعی از این صحن به منظور تردد زایران در مراسم اربعین ادامه دارد.

 

مساحت طرح صحن عقیله زینب(ع) بیش از 52 هزار متر مربع در چهار طبقه است. هدف آن گنجاندن تعداد زیادی از زایران حرم امام حسین(ع) در طول مراسم های میلیونی است.

 

در این طرح از جدیدترین فناوری ها برای کنترل حرکت آب های زیرزمینی، سامانه نظارت بر حرکت گرد و غبارها و سیستم حرکت و فرسایش خاک ها و فناوری های دیگر در ساخت و ساز با توجه به استانداردهای جهانی استفاده شده است.

 

هزینه طرح صحن عقیله زینب(ع) به 500 میلیون دلار می رسد و نیکوکاران مشتاق امام حسین(ع) به این طرح کمک کردند.

 

مساحت منطقه خدمیه 36 هزار متر مربع است که ساختمان مهمانسرا، گنجایش بیش از 12 هزار زایر را دارد، اما ساختمان دیگر شامل 600 واحد بهداشتی با انواع خدمات است. بخش دیگر شامل بازسازی بازار قدیمی زینبیه است.

 

منطقه خدمیه در بخش غربی صحن عقیله حضرت زینب(ع) قرار دارد تا دورتر از منطقه مخصوص عبادت و زیارت باشد. همچنین درهای خارجی ویژه ورود به  این منطقه برای خدمت به زایران وجود دارد.

 

منطقه الفکریه در صحن عقیله زینب(ع)  شامل کتابخانه ای به مساحت 9 هزار و 500 متر مربع در چهار طبقه و موزه ای به مساحت چهار هزار متر مربع در چهار طبقه است.

 

طرح صحن عقیله حضرت زینب(ع) بزرگترین طرح در نوع خود در سطح این آستان مقدس است.

کد خبر 974168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha