می خواهیم کاشان را به عنوان یک برند هنری معرفی کنیم

شهردار کاشان با بیان اینکه شهر کاشان شهری با سابقه تاریخی هفت هزار ساله است،گفت: می خواهیم این شهر را به محل رویداد هنری تبدیل کنیم و به عنوان یک برند هنری معرفی کنیم.

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، نشست خبری رویدادهای «جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری» و «جشنواره سالانه پرسبوک» با حضور هادی مظفری مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی، سعید ابریشمی‌راد شهردار کاشان، میثم نمکی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان،  حسین صدقی، دبیر جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری در  دفتر امور موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

 

در این نشست «سعید ابریشمی راد»، شهردار کاشان گفت: شهرداری‌ها بیش از آنکه یک سازمان شهری توسعه محور باشند، در تعالی فرهنگ جامعه هم دخیل هستند، تمامی مبانی توسعه  نیز بر مبنای فرهنگ است، هیچ ابزاری در انتقال مفاهیم ارزشی همانند هنر کارساز نیست، در حوزه توسعه و مبانی توسعه شهرداری ها چندی است به دنبال برندسازی هستند که مزیت نسبی را در جلب توجه مخاطب و سرمایه ها جذب کنند.

وی اظهار کرد:  شهر کاشان شهری با سابقه تاریخی هفت هزار ساله است می خواهیم این شهر  را به محل رویداد هنری تبدیل کنیم و به عنوان یک برند هنری معرفی کنیم. جشنواره موسیقی منطقه ای، جشنواره تئاتر و موضوعات متنوع دیگر در راستای این برنامه ها در این شهر برپا می شود.

سعید ابریشمی راد خاطر نشان کرد: «جایزه سال تصویرسازی اشعار سهراب سپهری» با  همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان و شهرداری کاشان در این شهر برگزار می شود. مهلت ارسال آثار  به این جشنواره تا 20 آبان ماه است و جوایزی به بهترین آثار اهدا می شود.  همچنین دهمین دوره پرسبوک در اواخر مهر ماه در کاشان برگزار می شود.

 شهردار کاشان درباره پیشنهاد تأسیس بنیاد سهراب سپهری  در  شهر کاشان گفت: علاوه بر سهراب، علامه فیض کاشانی و محتشم کاشانی هم شخصیت‌های مشهور کاشان هستند و می‌توانند به عنوان سمبل کاشان مطرح شوند. تحقیق و پژوهش پیرامون آثار این شخصیت‌ها در دستور کار است. به عنوان مثال، اهدای «نشان فیض» به برترین مؤلف و جایزه شعر محتشم هم راه‌اندازی شده است.

 

سعید ابریشمی راد در پاسخ به سئوال خبرگزاری شبستان مبنی بر آوردن بخش سهراب سپهری از موزه هنرهای معاصر کرمان به کاشان در قالب امضای تفاهم نامه با معاونت هنری فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با دوستان کرمان که موزه هنرهای صنعتی در آن قرار دارد و بخش ویژه‌ای پیرامون سهراب سپهری دارد، مذاکراتی برای همکاری مشترک در حال انجام است.

کد خبر 974249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha