دوران دفاع مقدس، دفاع از ارزش ها، عزت و شرف بود

کلانتری با بیان اینکه دوران دفاع مقدس، دفاع از ارزش ها، عزت و شرف بود، گفت: این دوران دفاع از ملتی بود که برای آزادی و استقلال انقلاب کرده و اکنون بر مسیر الهی قرار گرفته و برای خدا باید جهاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، آئین تجلیل و تکریم از پیشکسوتان هشت سال دوران دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (31 شهریور) همزمان با سراسر کشور در مصلی امام خمینی(ره) در یاسوج برگزار شد.

این آئین به مناسبت گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و در اولین روز از هفته دفاع مقدس با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، فرمانده سپاه فتح و جمعی از مسئولین استانی و پیشکسوتان هشت سال دفاع مقدس با رعایت پروتکل های بهداشتی کرونا برگزار شد.


«حسین کلانتری» در این آئین با گرامی داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا و امام شهداء، گفت: در تاریخ 31 شهریوز ماه سال 1359 حمله همه جانبه و گسترده و ناجوانمردانه رژیم سفاک بعث عراق و صدام ملعون به جمهوری اسلامی ایران از زمین، هوا و دریا آغاز شد.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: دشمن در این تجاوز آشکار تا آنجا که می توانست به نقاط مهم کشور با همراهی و حمایت همه جانبه قدرت های زر و زور و تزویر حمله می کرد.


وی ادامه داد: تجاوز به خاک ملتی که می خواهند به تبعیت از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و قرآن کریم بر سرنوشت خویش حاکم باشند و بر مشی دین و خط اسلام و سنت و شیوه پیامبر رحمت حضرت محمد مصطفی(ص) حرکت کنند.


کلانتری یادآور شد: دوران دفاع مقدس جنگی نابرابر و ظالمانه بود که در آن قدرت های شرق و غرب همه به کمک رژیم بعث عراق آمده بودند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ملت ما به فرمان ولی امر مسلیمن و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با این پیام که دزدی آمده و یک سنگی انداخته و رفته است، دلگرم شده و برخواستند.


وی گفت: صدام با کمک حامیان استکباری خود با پاره کردن عهدنامه ۲۹۸۹ بین ایران و عراق در جلوی دوربین های خبری، به قول خودشان می خواستند چند هفته ای تا تهران پیش بیایند.


کلانتری گفت: در این جنگ کشور ایران که با رهایی بعد از قرن ها ستم، ظلم و استبداد، تازه انقلاب کرده و دارای کمترین تجهیزات است، مورد بی رحمانه ترین و وحشیانه ترین تجاوز قرار می گیرد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: ملت ایران در این جنگ با پیروی از رهبر و لبیک به فرمان ولایت و مقتدای خود و بر مسیر قرآن و تاسی از عاشورای حسینی و تبعیت از قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بر می خیزد و وارد عرصه های جنگ با کفر می شود.


وی یادآور شد: در پی فتوحات مختلف و بی شمار رزمندگان اسلام در طول هشت سال جنگ نابرابر از جمله آزادی خرمشهر و بستان امام خمینی(ره) فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد؛ بستان را خدا آزاد کرد»؛ یعنی لطف الهی و اراده خداوند پشت این پیروزهای بزرگ بوده است.


کلانتری با بیان اینکه دشمن در مقطعی با آن همه تجهیزات پیشرفته مهران را تصرف کرد، گفت: امام راحل فرمودند: «مهران باید آزاد شود» و رزمندگان اسلام در دمای بسیار بالا و شرایط بسیار سخت با توکل بر خدا و لبیک به فرمان رهبر و فرمانده کل قوا و با رمز یا ابوالفضل(ع) شکست سختی به دشمن وارد و مهران را آزاد می کنند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد دوران هشت سال دفاع مقدس را دفاع از ارزش ها، عزت و شرف دانست و گفت: این دوران دفاع از ملتی بود که برای آزادی و استقلال انقلاب کرده و اکنون بر مسیر الهی قرار گرفته و برای خدا باید جهاد کند و دفاع از خود و مقابله با 40 کشور دنیا که ماشین جنگی در اختیار صدام قرار داده بودند.

 

وی اضافه کرد: تاریخ جنگ و هشت سال دفاع مقدس تاریخ سربلندی، شرف، آزادگی، استقلال، اقتدار و حیات جمهوری اسلامی است که سراسر بر مسیر و اراده الهی حرکت کرده است.


کلانتری ادامه داد: اما امروز کشورهای خود باخته و خود فروخته امارات، بحرین و عربستان چون به خدا و اهل بیت(ع) وصل نیستند به یک رژیم نامشروع پیوند می زنند و حیات خود را به جای قرار گرفتن بر مسیر الهی، قرآن، پیامبر و ائمه اطهار(ع) با پیوند با ظلم و استکبار می بینند.


استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: رزمندگان اسلام با کمترین امکانات و با تحمل کمبودها و در شرایط بسیار سخت به خاطر خدا در سنگرها و در راستای فرهنگ عاشورایی حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت زینب (س) در خط مقدم مقاومت می کردند. 


وی گفت: امروز همه قوا، فرماندهان سپاه، ارتش، نیروهای مسلح، نظامی و انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی همه به پشتوانه آحاد مردم و در مکتب اباعبدالله الحسین(ع) و پشت در پشت هم و در خط ولی امر مسلمین برای تداوم انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی، صیانت از خون شهیدان و ارزش های دفاع مقدس حرکت می کنند و در این مسیر هیچ چیز و هیچکس جلودارشان نیست. 

کد خبر 974287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha