جشنواره علمی مهارتی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران

مدیر اساتید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نخستین جشنواره علمی مهارتی اساتید حوزه های علمیه خواهران با هدف شناسایی اساتید صاحب نظر در عرصه علوم حوزوی، در دو مرحله منطقه ای و کشوری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، زینب طالبی، مدیر اساتید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با بیان این مطلب که جشنواره اساتیدحوزه‌های علمیه خواهران در دو بعد علمی و مهارتی برگزار می شود، گفت: این جشنواره در بعد علمی با 4 موضوع نقد و بررسی متون درسی، طراحی سوالات و منبع شناسی دروس، تهیه سیر مطالعاتی و نیز برگزاری مسابقات کتابخوانی در گرایش های مختلف برگزار می شود.
وی افزود: موضوعات بعد مهارتی این جشنواره شامل تهیه پاورپوینت کتاب‌های آموزشی، ارائه مدل‌های کاربردی برای مباحثه دروس اصلی، نقد و بررسی شیوه‌های رایج سنجش تحصیلی در مدارس و نیز بایسته‌های اخلاقی مدرسان حوزه‌های علمیه است. مرحله نخست جشنواره علمی اساتید حوزه‌های علمیه خواهران به صورت منطقه‌ای برگزار می شود و برگزیدگان این مرحله در مرحله کشوری این جشنواره در نیمه اول سال آینده با هم رقابت می کنند.

طالبی در تبیین و توضیح اهداف برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و جذب اساتید صاحب نظر مراکز آموزشی حوزوی در سراسر کشور است. با توجه به این که معاونت آموزش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در بخش ستادی، ارتباط مستقیم و مستمر با اساتید ندارد و این ارتباط تنهادر قالب برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی است، با برگزاری این جشنواره می توان استعدادها و توانمندیهای اساتید را شناسایی کرد.    

مدیر اساتید حوزه‌های علمیه خواهران یادآور شد: مرحله نخست جشنواره اساتید حوزه‌های علمیه خواهران کشور در شش استان تهران، اصفهان، کرمان، همدان، فارس و آذربایجان شرقی برگزار می شود و اساتید بر اساس نزدیکی به هر یک از این شش استان، آثار خود را به مدیریت های مستقر در این استان‌ها ارائه می‌دهند.
وی با اشاره به اینکه کلیه اساتید حوزه‌های علمیه خواهران اعم از اساتید مقطع سطح دو (کارشناسی) و سطح سه(کارشناسی ارشد) می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند، افزود: شرکت‌کنندگان در این جشنواره آثار خود را به صورت کتبی به این جشنواره ارائه می‌دهند و آثار علاوه بر مناطق، در سطح کشوری نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

پایان پیام/

کد خبر 97458

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha