ایمان و اعتقاد راسخ به خداوند و قیامت از ویژگی‌های بارز شهدا است

حجت‌الاسلام همت‌پور از جمله ویژگی‌های شهدا را داشتن ایمان و اعتقاد راسخ و محکم به خداوند و قیامت دانست و گفت: ویژگی دیگر شهدا این است که همه اهل امر به معروف و نهی از منکر بودند و نمی‌توانستند ظلم و بی‌عدالتی را تحمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام مرتضی همت‌پور» امروز (سه‌شنبه 1 مهر) در مراسم تجدید میثاق کارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و خبرنگاران خوزستان با شهدا، با اشاره به حمله رژیم بعث عراق به کشور در 31 شهریور 59 اظهار کرد: امروز در مزار شهدا هستیم؛ شهدایی که در مقابل دشمن بعثی ایستادگی کردند و همچنین شهدایی که راه شهدای انقلاب و دفاع مقدس را ادامه دادند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان به دیدار خود با خانواده شهید سید حسن فاضلی سواری اشاره کرد و افزود: به گفته خانواده این شهید نوجوان، اتاق شهید مزین به تصاویر شهدا بوده و ایشان شهدای دفاع مقدس و دشت کربلا را الگوی خود قرار داده بود.

 

 

وی با اشاره به اینکه در آیه 114 سوره آل عمران برخی ویژگی‌های شهدا بیان شده است تصریح کرد: از جمله این ویژگی‌ها داشتن ایمان و اعتقاد راسخ و محکم به خداوند و قیامت است.

 

حجت‌الاسلام همت‌پور اضافه کرد: پیامبر اسلام (ص) فرمودند بهترین جایزه‌ای که خداوند می‌تواند به بنده خود دهد، شهادت فی سبیل‌الله است؛ همه ما قطعا از این دنیا رخت خواهیم بست و چه مرگی بالاتر از شهادت است.

 

وی با بیان اینکه ویژگی دیگر شهدا این است که همه اهل امر به معروف و نهی از منکر بودند و نمی‌توانستند ظلم و بی‌عدالتی را تحمل کنند ادامه داد: شهدا در شهادت از هم پیشی می‌گرفتند و این‌ها از ویژگی‌های انسان‌های والامقام است.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خوزستان در پایان ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با مدد گرفتن از شهدا، کارها و فعالیت‌های بزرگ فرهنگی در سطح استان انجام دهیم.

 

در این مراسم کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و خبرنگاران با غبارروبی مزار شهدای دوران دفاع مقدس، حمله تروریستی رژه اهواز و حله، با آرمان‌های این شهدا تجدید میثاق کردند.

 

کد خبر 974624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha