آمار شهدای سرباز حاکی از نقش ویژه آنان در دفاع از نظام است

فرمانده لشکرپیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان گفت :سربازان دردوران دفاع مقدس نقش خیلی بزرگی داشتند و قریب به ۵۰ هزار نفر سرباز ما دردوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، سردار محمد مطهری سه شنبه (1 مهر) در مراسم گرامیداشت روز سرباز به مناسبت هفته دفاع مقدس، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و به ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و تبریک به مناسبت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس و تسلیت شهادت رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان فهرج گفت: امروز پلیس سخت ترین شغل را دارد که بتواند بر ضریب افزایش این امنیتی که پایدار است روز به روز بیفزایند.

 

 

فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: 40 سال پیش در چنین ایامی صدام حسین که ابزار دست ابرقدرت های غرب بود، برای انهدام و نابودی جمهوری اسلامی ایران یک جنگی را بر ما تحمیل کرد تا بتواند از این جنگ رضایت و رضایت مندی ابرقدرت ها را برای خود کسب کند.

 

 

وی اظهار داشت: ما با کشور عراق، 5 استان هم مرز داریم و 5 استان ما درگیر این جنگ ناخواسته شدند و هزاران روستا که حاشیه این مرز بودند و در این 5 استان قرار داشتند و مردم زیادی آواره شدند؛ اینقدر سختی بر مردم ما تحمیل کردند که مردم ما خانه و کاشانه خود را از دست دادند و به جاهای امن مهاجرت کردند.

 

 

سردار مطهری ادامه داد: صدام اقدامات خود را انجام داد و به کشور ما تعرض کرد؛ عدم آمادگی های ما و متأسفانه حاکمیت لیبرال ها در کشور و شخص بنی صدر که به عنوان فرمانده کل قوا بود، متأسفانه عراقی ها 9 ماه بسیاری از سرزمین های ما را اشغال کردند و آنجا جا خوش کردند.

 

 

وی گفت: مشکل عمده ما بحث فرماندهی کل قوا در جنگ بود یعنی بنی صدر بود که نمی گذاشت رزمندگان آن وحدت و انسجام را پیدا کنند اما با عزل باو و گرفتن فرماندهی کل قوا، یک جهش و تحرکی در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم؛ هماهنگی و همراهی بین نیروهای مسلح و مشخص کردن فرماندهان قدرتمندی مانند شهید صیاد و محسن رضایی که می بینید بلافاصله بعد از عزل بنی صدر سرزمین های ما یکی بعد از دیگری از دشمن پس گرفته می شود؛ بلافاصله رزمندگان به سمت آبادان می روند و حصر آبادان شکسته می شود و زمانی طول نمی کشد که عملیات طریق القدس طراحی و اجرا می شود و استان و روستاهای زیادی آنجا آزاد می شود و طولی نمی کشد که رزمندگان توانستند عملیات فتح المبین را اجرا و بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر از سرزمین های اشغالی را آزاد کنند.

 

 

فرمانده لشکر پیشکسوتان دفاع مقدس استان کرمان خاطرنشان کرد: بعد از آن نگاه رزمندگان نیروهای مسلح به آزادسازی خرمشهر رفت و با عملیات بیت المقدس قریب به 6 هزار کیلومتر از سرزمین های ما آزاد و این ها باعث شد که ابزار دست ابرقدرت ها و غربی ها از شکست جمهوری اسلامی ایران ناتوان شود.

 

 

وی بیان کرد: سربازان در دوران دفاع مقدس نقش خیلی بزرگی داشتند و شهدای گرانقدری هم تقدیم کردند؛ جدای از شهدای بسیج، ارتش، سپاه و ناجا که مجموعاً 100 هزار نفر می شوند از این تعداد قریب به 50 هزار نفر شهدای سرباز ما در دوران دفاع مقدس است که به شهادت رسیدند؛ این نقش پررنگ سرباز در دوران دفاع مقدس و حمایت و دفاع از جمهوری اسلامی ایران است.

 

 

سردار مطهری ادامه داد: امروز هم کار شما کار سنگینی است و نقش بزرگی در دفاع انقلاب اسلامی دارید و باید با یک نگاه الهی کار را جلو ببرید تا خداوند این را به عنوان حسنه و نیکی حساب کند.

کد خبر 974626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha