کنفرانس علمی بین المللی با محوریت «قرآن کریم در مطالعات شرق شناسان معاصر»

طبق اعلام کمیته، هدف از کنفرانس، بررسی رویکرد دایرة المعارف (ليدن) پیرامون قرآن کریم است که به عنوان یک محصول علمی به محققان و دانشگاهیان معرفی می شود .

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، مرکز اسلامی مطالعات استراتژیک و دار الرسول الاعظم (صلی الله علیه واله) وابسته به بخش امور فکری و فرهنگی آستان قدس عباسی فراخوان مشارکت در اولین کنفرانس علمی بین المللی خود درباره قرآن کریم در مطالعات خاورشناسان معاصر-رویکرد نقدی دایرة المعارف قرآن لیدن را صادر کرد.

 

این کنفرانس با شعار (ان هو الا ذکر و قرآن مبین) از طریق نرم افزار (ZOOM) در تاریخ 23-24 سپتامبر 2020 برگزار خواهد شد.

 

طبق اعلام کمیته، هدف از کنفرانس، بررسی رویکرد دایرة المعارف (ليدن) پیرامون قرآن کریم است که به عنوان یک محصول علمی به محققان و دانشگاهیان معرفی می شود که از قرآن کریم و جایگاه دینی و قانونی آن نزد مسلمانان حکایت دارد.

 

در این کنفرانس تلاش می شود تا مقالات و مطالعات شرق شناسان قرآنی معاصر توسعه و از نظر رویکردی و علمی توصیف شود. پژوهشها و مطالعات شرق شناسی قرآن کریم که در دایرة المعارف قرآن (لیدن) آمده مورد نقد و بررسی قرار گیرد. از آثار منفی برخی مقالات وارده در این دایرة المعارف جلوگیری به عمل آید. با جذب محققان و همکاری مراکز تحقیقاتی و نهادهای آموزشی دانشگاهی و حوزوی کار تحقیقاتی قرآنی تقویت و محققان به سمت تحقیق نقدی پژوهشهای قرآنی مطرح شده در دایرة المعارف قرآن (لیدن) و غیره هدایت شوند.

 

محورهای کنفرانس که پیش از این اعلام شد، مشتمل بر رویکردهای نقدی درباره دایرة المعارف قرآن لیدن، علوم قرآن و مطالعات قرآنی در این کتاب، علم تفسیر و رویکردهای آن در این کتاب به علاوه رویکردهای نقدی در زمینه مطالعات کلامی، فقهی و تاریخی در دایرة المعارف لیدن است.

کد خبر 974631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha