دستگیری طرفداران محمد دحلان در کرانه باختری

نیروهای امنیتی فلسطین بیش از نیمی از طرفداران محمد دحلان سیاستمدار فلسطینی تبعیدی را که متهم به دست داشتن در معامله امارات متحده عربی و اسرائیل است، دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از میدل ایستای، نیروهای امنیتی فلسطین بیش از نیمی از طرفداران محمد دحلان سیاستمدار فلسطینی تبعیدی را که متهم به دست داشتن در معامله امارات متحده عربی و اسرائیل است، دستگیر کردند.

 

محمد دحلان پس از درگیری سخت با محمود عباس ، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از سرزمین های اشغالی خارج شد و فعلا در امارات زندگی می کند.

 

معامله امارات برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل خشم فلسطینیان را برانگیخته و گمانه زنی های گسترده ای را در مورد نقش دحلا ، مشاور محمد بن زاید ، ولیعهد امارات متحده عربی برانگیخته است.

 

گفته می شود دیوید فریدمن ، سفیر ایالات متحده در اسرائیل ، در حال تلاش برای جایگزینی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با محمد دحلان است که در توافق کشورهای عربی با صهیونیستها نقش اساسی ایفا کرد.

 

محمد شطیه نخست وزیر فلسطین گفت که اظهارات فریدمن در چارچوب توطئه ای بین اسرائیل و آمریکا است که برای همه شناخته شده است. اظهارات فریدمن ، به معنای ورشکستگی سیاسی است و نشان دهنده میزان استکبار دولت ترامپ در قبال حقوق ملی مشروع فلسطینی ها و رهبری منتخب آنها است.

کد خبر 974656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha