دوری از شهدا و اژدهای هفت سر فساد و تبعیض

زیر چتر شهدا از آسیب ها و هجمه های دشمنان در امان هستیم اما گاهی تارک راه شهدا می شویم از این رو اژدهای هفت سر فساد از زمین و دریا و کوه بلند می شود و ارتفاع تضاد طبقاتی از برج میلاد هم فراتر می رود.

خبرگزاری شبستان -گرگان، داود خاندوزی؛ دفاع مقدس مشق عشق ملت ایران بود از این رو وقتی به سراغ جامعه ایثارگری می رویم حسرت شهادت را در گوشه چشمان آنها پس از ده ها سال می توان به وضوح دید، روزگاری که در آن رزمندگان اسلام وضوی عشق می گرفتند و با ارادت و عرفان سینه خود را در برابر گوله باران دشمن ستپر می کردند و می گفتند ای گلوله ها ببارید که در راه اسلام جان ما کمترین بهایی است که می توانیم بپردازیم.

 

لحظه های ایثار مقدس در صفحه صفحه آن روزهای تاریخی انقلاب اسلامی به یادگار ماند و یاد آن روزها، اکسیری است که وقتی به سراغ خانواده شهدا و ایثارگران می رویم انرژی مضاعف برای برداشتن کوله بار ایستادگی و مقاومت به ما می دهد تا در امتداد مسیری که شهدا برای ما ترسیم کردند ثابت قدم بمانیم.

 

بسیاری از افراد جامعه به واسطه این رشادت ها و ایستادگی ها اعتقاد دارند که از هر سلیقه و عقیده ای که باشیم احترام به خانواده شهدا از اوجب واجبات است چراکه تا زمانی که در زیر چتر شهدا هستیم از آسیب ها و هجمه های دشمنان در امان خواهیم بود.

 

اما با این وجود گاهی تارک راه شهدا می شویم و امروز پس از هشت سال ایثارگری و مقاومت از بسیاری از چیزها جامانده ایم، جامانده ایم که آمار طلاق در جامعه ما روز به روز بیشتر می شود، اژدهای هفت سر فساد از زمین و دریای و کوه بلند می شود و ارتفاع تضاد طبقاتی هم از برج میلاد فراتر رفته است.

 

جامعه انتظار دارد که مسئولان که بسیاری از آنها از همین جامعه ایثارگری هستند مثل دوران دفاع مقدس جانفشانی کنند و اهریمن سیاه و پلیدی ناعدالتی و تبعیض را که بر سر معیشت و زندگی بسیاری از افراد جامعه سایه افکنده است را نابود کنند.

 

برای رسیدن به این هدف شهدا ستاره هایی در آسمان تاریک ما هستند و به دور از عقلانیت است که به آسمان نگاه نکنیم و چشمان ما به زمینی دوخته باشد که شکوفایی گل هایش و به ثمر رسیدن مزرعه اش محتاج آسمان است، اگر صورت فلکی شهدا را بشناسیم راه انقلاب گم نمی شود.

 

از این رو است که  دشمنان می خواهند جای جلاد و شهید را عوض کنند تا ما راه را از بی راهه نشناسیم و متاسفانه انسان های ساده اندیشی و ساده پندار زیادی هستند که  در این سیاه چاله های استکباری گیر می کنند و توان یک جامعه را صرف مسئله ای پوچ و بیهوده هزینه می کنند و با این اقدام نعمتی را از جامعه سلب و یا جامعه را به یاس و ناامیدی می کشانند و گاهی متاسفانه این بی فکری ها زیر چادر و بیرق انقلاب اسلامی اتفاق می افتد و به پای نظام و رهبر انقلاب اسلامی نوشته می شود.

 

از سویی دیگر با وجود آنکه امروز کشور در بخش های مختلف اداری و تشکیلاتی سازمان یافته شده است اما هنوز هم مردم انتظار دارند که نهادهایی که در دوران دفاع مقدس نقش پررنگ را در سرنوشت جنگ داشتند امروز نیز خارج از بروکراسی اداری به داد  مشکلات مردم برسند از این روز انتظارات به ویژه از نیروهای مسلح بالاتر رفته است، البته در بخش های مختلف نیز از ارتش غیور جمهوری اسلامی تا سپاه پاسداران و حتی نیروی انتظامی وظیفه شناس خود را در کنار مردم قرار دادند و برای سلامت، امنیت و آسایش آنها چه در لباس نیروهای مسلح چه در لباس یک خدمتگزار در گروه های جهادی تلاش می کنند.

 

*پیروزی در جنگ تحمیلی مرهون رهبری امام(ره) و شهادت طلبی مردم ایران بود

«محمدسعید فاضل دادگر»،  فرمانده انتظامی استان گلستان در این باره می گوید: در هشت سال دفاع مقدس شاید بزرگترین جنگ کلاسیک دنیا اتفاق افتاد و آن 35 کشور از رژیم منحوس بعث عراق حمایت می کردند، از طرفی صدام در زمانی به ایران حمله نظامی کرد که تغییر گسترده ای در نظام سیاسی کشور به وجود آمده بود و در حالی که کشور هنوز خود را پیدا نکرده بود با هجمه دشمن رو به رو شد.

 

فرمانده انتظامی استان گلستان ادامه داد: پیروزی هشت سال دفاع مقدس مرهون رهبری حکیمانه امام (رحمه الله علیه) و شهادت طلبی ملتی است که گوش به فرمان ولی فقیه بود.

 

فاضل دادگر به رویارویی ملت ایران با منافقان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و ابراز داشت: در واپسین روزهای جنگ منافقان شعار  امروز مهران فردا تهران را سر می دادند و در عملیات مرصاد به سزای عمل منافقانه خود رسیدند.

 

وی گفت: در یک نبرد مقدسی که دشمن هستی ایران را نشانه رفته بود آن روز با نفس مسیحایی امام (رحمه الله علیه) این جنگ مدیریت شد و شاهد آن بودیم که نوجوان 13 ساله تا پیرمرد هشتاد ساله در جبهه های نبرد حضور داشت و درایت رزمندگان ما به گونه ای بود که هر آنچه در سازمان های نظامی دنیا تدریس می شد جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس تغییر داد و باید سلحشوری و مدیریت جنگ ایران در دانشگاه های نظامی بزرگ دنیا تدریس شود.

 

فرمانده انتظامی استان گلستان ابراز داشت: امروز دشمن با تمام هجمه به دنبال این است که هشت سال دفاع مقدس را به فراموش بسپاریم و لذا در نمادها و یادگاری های هشت سال دفاع مقدس شبهه ایجاد می کنند.

 

فاضل دادگر افزود: امروز باید بدانیم رسالت ما چیست دشمن لحظه ای از دشمنی خود دست برنخواهد داشت و باید بیندیشیم امروز کجای این معادله نظامی خواهیم بود و باید کشور از هر حیث قدرتمند باشد تا بتوانیم در برابر دشمن ایستادگی کنیم.

 

«امیدرضا ذوالقدر» جانشین فرمانده تيپ 230 پياده سرلشکر شهيد اسدالله متاجي نیز می گوید: در بحث دفاع مقدس باید بدانیم دلایلی که باعث شد صدام  به کشور عزیز ما حمله کند چیست، در ابتدای انقلاب اسلامی وضعیت نیروهای نظامی شرایط خوبی نداشت و خدمت سربازی از دو سال به یک سال کاهش یافته بود و پادگان ها پاک سازی شده بود و سران ارتش اکثراً اخراج شده بودند و با توجه به راهبردهای انقلاب اسلامی، کشورهایی مثل آمریکا برخی تحریم ها را علیه ما وضع کرده بودند.

 

جانشین فرمانده تيپ 230 پياده سرلشکر شهيد اسدالله متاجي ادامه داد: در آن زمان وضعیت نیروهای نظامی آنگونه که باید به سامان نبود و 25 درصد نیروها در پادگان ها بودند و  این موضوعات باعث شد که صدام  بگوید که یک هفته بعد از جنگ در تهران خواهیم بود.

 

ذوالقدر بیان کرد: رژیم بعث صدام با 12 لشکر مکانیزه و پیاده و تمام آراستگی نظامی به کشور ما حمله ور شد و یگان های نظامی در مرز ابتدا عملیات های از پیش تعیین شده انجام دادند تا نیروهای دیگر بتوانند به آنها اضافه شوند و سیاست ما تثبیتی بود و می خواستند نیروها را در یک مکان مستقر کنیم و سپس با عملیات هایی نسبت به عقب راندن دشمن اقدام شود.

 

وی افزود: با بنیه ای که در آن زمان داشتیم عملکرد خوبی را از رزمندگان اسلام شاهد بودیم و زمانی نیروی نظامی می تواند موثر باشد که تصرف زمین اتفاق افتاده باشد و برای اینکه نیروهای ما بتوانند پیشروی کنند باید نیروهای مختلف هوایی و پشتیبانی حمایت لازم را انجام می دادند.

 

جانشین فرمانده تيپ 230 پياده سرلشکر شهيد اسدالله متاجي ابراز داشت: در 31 شهریور که بمباران اتفاق افتاد در یکم مهرماه عملیات کمان ۹۹ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی انجام شد و در آن عملیات 200 فروند هواپیما پاسخ سختی به نظامیان عراقی دادند که پس از مدت ها نیروهای بعث عراق نتوانستند کمر راست کنند.

 

ذوالقدر خاطرنشان کرد: نیروی دریایی ایران توانست نیروهای عراق را نابود کند و شرایط نیروهای پشتیبانی عراق شکننده شد و این مهم باعث توفیق نیروهای پیاده ما شد و در شهرهای مختلف خرمشهر و دیگر شهرها نیروهای مردمی بسیار سریع شکل گرفت و حمایتی که از سوی مردم اتفاق می افتاد باعث شد که نیروهای ما بتوانند در برابر رژیم بعث عراق ایستادگی کنند.

 

وی ابراز داشت: هشت سال دفاع مقدس با یک رنگی و مدیریت امام راحل و همراهی مردم منجر به موفقیت شد و توانستیم در برابر دشمن تا دندان مسلح ایستادگی کنیم.

 

جانشین فرمانده تيپ 230 پياده سرلشکر شهيد اسدالله متاجي متذکر شد: رشادت های شهدا و ایثارگران ما هیچگاه در تاریخ فراموش نمی شود و همه ما دین بزرگی برگردن داریم و باید تحت هر شرایطی خادم ملت باشیم و راه شهدا را ادامه دهیم.

 

 

کد خبر 974764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha