امسال پذیرش دانشجویان رشته های علوم پزشکی  تغییر چندانی نداشت

حق دوست با بیان اینکه تغییر چندانی در پذیرش دانشجویان رشته های علوم پزشکی در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ حاصل نشد گفت: ولی پذیرش دانشجو بیشتر به ترم بهاره و در ورودی بهمن برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علی‌اکبر حق‌دوست» در حاشیه افتتاح پروژه‌های آموزشی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفتگو با خبرنگاران توسعه علوم و آموزش‌های علوم پزشکی در کشور را به‌عنوان یک رویکرد مهم  دانست وگفت : زیرساخت‌های مطلوب دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای جذب دانشجویان خارجی مهیا است.

 

معاون وزیر بهداشت و درمان با اشاره به اینکه ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور پذیرای دانشجویان خارجی است  اظهار داشت: این موضوع  نشان از توانمندی نظام آموزشی در رشته‌های پزشکی است.

 

وی بابیان اینکه شیوع کرونا محدودیت‌هایی در جذب دانشجوی خارجی ایجاد کرد افزود: این در حالی است که شیوع کرونا توانمندی بخش درمانی کشور را نمایان کرد.

 

حق دوست به اثرات شیوع کرونا در مباحث آموزشی این وزارتخانه اشاره  داشت وافزود: شیوع کرونا کلاس های تئوری آموزشهای پزشکی را تعطیل کرد اما آموزش های بیمارستانی در کشور نه تنها کاهش نداشت بلکه در عمده بخش های تخصصی افزایش یافت.

 

معاون وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد:  به دلیل افزایش بیماران مراجعه کننده که در جریان آن دانشجویان باید در مسیر ارائه خدمت به آنان توانمند می شدند، خدمات نه تنها کاهش نیافت بلکه با افزایش همراه بود.

 

به گفته وی  بسیاری از افراد ساکن در خارج از کشور به دلیل زیرساختهای قابل قبول در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، برای بسیاری از خدمات به ایران می آیند.

 

حق دوست درادامه با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی سمنان از دانشگاه‌های خوش‌نام و فعال کشور است که در زمینه‌های مختلف دستاوردهای مطلوبی داشته است اظهار داشت: ۱۱۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی سمنان تحصیل می‌کنند.

 

کد خبر 974774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha