فلسطین از ریاست اتحادیه عرب انصراف می دهد

«ریاض المالکی» گفت: فلسطین از حق خود برای ریاست دوره کنونی شورای اتحادیه عرب در اعتراض به عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی انصراف می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الازمنه، «ریاض المالکی» وزیر امور خارجه فلسطین امروز(سه شنبه یکم مهر 1399) اعلام کرد: فلسطین از حق خود برای ریاست دوره کنونی شورای اتحادیه عرب در اعتراض به عادی سازی روابط بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی انصراف خواهد داد.

 

المالکی در گفتگوی مطبوعاتی گفت: فلسطین یکی از اعضای اتحادیه عرب است و به منظور تقویت نقش و جایگاه خود فعالیت می کند. فلسطین هرگز از کرسی خود در این اتحادیه دست نخواهد کشید. زیرا خلاء وجود فلسطین می تواند سناریوهای مختلفی را طرح کند. حضور ما در این مرحله حساس ضروری است.

 

وی افزود: بحرین و امارات با امضای این توافقنامه از اجماع مخالفان عادی سازی روابط خارج شدند و انصراف فلسطین از حق خود برای ریاست شورای اتحادیه عرب در دوره کنونی اش به دلیل این اقدام ابوظبی و منامه است.

 

کاخ سفید در واشنگتن روز 15 سپتامبر 2020 میلادی شاهد توافقنامه عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی بود.

 

«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا مراسمی را به همین منظور با حضور هیئت هایی از امارات، بحرین و رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

 

ترامپ گفت: این توافقنامه نخستین توافقنامه صلح با رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی پس از بیش از یک ربع قرن است.

کد خبر 974795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha