نقش ایمان در پیروزی رزمندگان ۸ سال  دفاع مقدس

جنگ هیچ‌گاه خاطره خوشی برای بازماندگان خود نخواهد گذاشت، اما تنها ایمان به خدا است که باعث می‌شود انسان در جنگ‌ها صبر پیشه کرده و اتفاقات تلخ را فراموش کند،

خبرگزاری شبستان _ اهواز، علی سهری: جنگ هیچ‌گاه خاطره خوشی برای بازماندگان خود نخواهد گذاشت، اما تنها ایمان به خدا است که باعث می‌شود انسان در جنگ‌ها صبر پیشه کرده و اتفاقات تلخ را فراموش کند، ایمان باعث می‌شود که انسان در این دنیا و آخرت سربلند واقع شود.

 

31 شهریور سال 59 ارتش بعث عراق با همکاری بسیاری از کشورهای غربی به ویژه آمریکا حمله همه‌جانبه‌ای را علیه انقلاب نوپای ایران آغاز کرد، ویرانی این حمله آنقدر فراوان بود که همچنان پس از گذشت 40 سال همچنان می‌توانیم آثار مخرب را در بسیاری از شهرهای خرمشهر، آبادان و حتی اهواز مشاهده کنیم.

 

از همان ابتدا مردم ایران از زن و مردم گرفته تا پیر و جوان عزم خود را برای عقب راندن دشمن متجاوز جزم کردند، هر چند که رزمندگان اسلام از نظر تعداد نیرو و تجهیزات بسیار کمتر از دشمن بودند اما همین مورد تبدیل به مصداق آیه «کم من فِئَةٍ غَلَبَتْ فِئَةٍ کثیرةً والله مع الصابرینِ» شد تا این مردمی که به سلاح ایمان مجهز بودند پس از گذشت هشت سال و شهادت بیش از 200 هزار نفر از رزمندگان اسلام در این جنگ نابرابر پیروز شوند.

 

غیر از ایمان هیچ چیز مورد دیگری در این واقعه نمی‌تواند نمود پیدا کند که باعث شود ملتی اینگونه برای دفاع از خاک خود از جان و مال خود بگذرد و همه این موارد در گرو ایمان به خدا و توسل به ائمه معصومین و الگوگیری از قیام بزرگ عاشورا است.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولی عصر (عج) خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز می‌گوید: مقابله میان حق و باطل یک تقابل ریشه‌ای و مربوط به همه زمان‌ها از ابتدای هبوط آدم تا روز قیامت است، خداوند در قران کریم دو اقدام از مومنان می‌خواهد، ابتدا عبودیت الله و در مرحله دوم مبارزه با طاغوت، تفاوت میان اسلام واقعی و اسلام دروغین این مبارزه با طاغوت است.

 

«حجت‌الاسلام عبدالرضا رستگار» ادامه می‌دهد: رزمندگان اسلام با تکیه بر معنویت توانستند در جنگ حق علیه باطل پیروز شوند، هنگامی که انسان در شرایط سخت به خداوند متعال تکیه داشته باشد قطعا خداوند رعب و وحشت را در دل دشمنان خواهد افکند.

 

وی با بیان اینکه قبل از آغاز عملیات‌های دفاع مقدس دلهره میان رزمندگان وجود داشت می‌افزاید: اما این دلهره در شب عملیات با کمک خداوند تبدیل به یک آرامش عجیب می‌شد، این آرامش تحقق نمی‌یافت مگر با توجه به آیه «أَلا بِذِكرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ القُلُوبُ».

 

نماینده ولی فقیه در سپاه ولی عصر (عج) خوزستان جنگ تحمیلی را به جنگ بر در صدر اسلام می‌داند و اضافه می‌کند: در تاریخ می‌خوانیم که در جنگ بدر تعداد مسلمانان بسیار کمتر از نیروهای دشمن بودند اما توکل به خداوند متعال باعث شد که همان تعداد کم بر جمعیتی که سه برابر آنها بود پیروز شوند، همین اتفاق را در جنگ تحمیلی مشاهده می‌کنیم، جمهوری اسلامی برابر ارتش بعث از نظر نیرو و تجهیزات نظامی بسیار کمتر بود اما تنها مولفه پیروزی رزمندگان اسلام ایمان به خدا بود.

 

وی بیان می‌کند: امروزه در مکتب‌های مادی هدف را تنها در تقویت اقتصادی و مالی می‌دانند، اما مهم‌ترین هدف انسان باید به اوج رسیدن در معنویت باشد.

 

امام جمعه موقت ویس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان می‌گوید: همه شور و شوق رزمندگان اسلام در اطاعت از ولی فقیه خلاصه می‌شد، نگاه رزمندگان اسلام به جنگ تحمیلی یک نگاه مادی یا نظامی نبود بلکه آن را  به‌عنوان یک تکلیف شرعی برای دفاع از دین اسلام می‌دانستند.

 

«حجت‌الاسلام علی فدیعمی» ابراز می‌کند: یکی از نکته‌هایی که در هشت سال دفاع مقدس شاهد آن بودیم شوق شهادت و رسیدن به دیدار خداوند میان رزمندگان بود؛ ارزش‌های معنوی در هشت سال دفاع مقدس بسیار فراتر از ارزش‌های مادی و اجتماعی به شمار می‌رفتند و همین باعث پیروزی رزمنگان اسلام در همه نبردهای تاریخ شده است.

 

وی با بیان اینکه رزمندگان با شوق شهادت پا به میدان نبرد می‌گذاشتند تاکید می‌کند: با توجه به روحیه رزمندگان اسلام، این جهادگران با این هدف وارد میدان نبرد می‌شدند که یا پیروز میدان باشند یا در این جنگ به آرزوی خود که همان شهادت است برسند.

 

امام جمعه موقت ویس با اشاره به تعداد بالای شهدای داوطلب عنوان می‌کند: داوطلبانه رفتن به میدان نبرد تنها یک دلیل داشت و آن ایمان به خدا بود، مهم‌ترین محرکه رزمندگان اسلام انجام واجبات دینی بود، در هشت سال دفاع مقدس شاهد بودیم که بسیاری از نوجوانان شناسنامه خود را دستکاری می‌کردند تا بتوانند در صف مردان بی‌ادعا حاضر شوند و این غیر از ایمان صادق نمی‌توان هیچ عنوانی برای آن گذاشت.

 

وی در پایان یاد آور می‌شود: ایمان واقعی در عمل متبلور می‌شود، ایمانی که بر رفتار انسان تاثیر نداشته باشد قطعا هیچ نتیجه مثبتی برای انسان در پی نخواهد داشت.

 

امروزه دشمن روی دیگری از خود را نشان داده است، امروز شاهد آن هستیم که استراتژی دشمن در نبردهای سایبری و فضای مجازی تعریف می‌شود، بنابراین لازم است که جوانان این مرز بوم با ایمانی راسخ همانند سال‌های جنگ تحمیلی با تکیه  بر قوای علمی و نیروی زبده جوان دست دشمن را در جنگ های مجازی قطع کنند.

 

کد خبر 974811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha