۱۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان آستارا بستری هستند

عباسی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری هستند، گفت: از این تعداد ۲ نفر در بخش آی.سی.یو بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «نظام عباسی» امروز(سه شنبه، ۱ مهر) در سی و یکمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا ویروس که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون بالغ بر یک هزار و ۱۰۵ نفر ورودی به بیمارستان شهید بهشتی آستارا بوده است.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا با بیان اینکه آمار ورودی افراد مشکوک به کرونا ویروس به بیمارستان کاهش یافته است، افزود: روزانه یک یا ۲ نفر مشکوک به کرونا به اورژانس مراجعه می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید بهشتی آستارا بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۲ نفر در بخش آی سی یو (ICU)) بستری هستند.

 

عباسی با بیان اینکه یک مرکز با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیون تومان به منظور ویزیت بیماران مشکوک به کرونا ویروس آماده کرده ایم، گفت: در شهریورماه سال جاری ۱۰۳ بیمار مشکوک به کرونا از بیمارستان آستارا ترخیص شده اند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان بندر آستارا خاطرنشان کرد: از لحاظ اقلام بهداشتی به ویژه ماسک در شهرستان آستارا کمبود نداریم.

 

عباسی از تشدید بازرسی ها به منظور رعایت فاصله گذاری و پروتکل های های بهداشتی در سورتینگ های میوه و تره بار خبر داد و گفت: کارفرمایان سورتینگ ها برای کارگران خود اقلام بهداشتی تهیه کرده و فاصله گذاری اجتماعی را در سورتینگ ها رعایت کنند.

 

*پلمپ ۲۰۰ واحد صنفی از ابتدای شیوع کرونا ویروس تاکنون در آستارا

«محسن آهنی» نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در حال حاضر یک واحد تولید ماسک در آستارا راه اندازی شده است، اظهارکرد: در این واحد روزانه ۱۰ هزار ماسک بهداشتی تولید می شود.

 

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت بندر آستارا از توزیع ۳۰ هزار عدد ماسک از ۱۵ شهریور تا یکم مهرماه در داروخانه ها و مراکز تجهیزات پزشکی این شهرستان خبر داد و افزود: در حال حاضر کمبود ماسک نداریم.

 

آهنی گفت: از ابتدای شیوع کرونا ویروس ۲۰۰ واحد صنفی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در آستارا پلمپ شده اند.

 

*آموزش بیش از ۱۰ هزار دانش آموز به صورت غیرحضوری در آستارا

«سید سجاد موسوی» نیز در این جلسه با بیان اینکه آموزش ترکیبی در مدارس در حال اجرا شدن است، خاطرنشان کرد: یک بخش از آموزش به صورت حضوری و بخش دیگر به صورت مجازی انجام می شود.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با اشاره به اینکه مدارس پرجمعیت شهرستان زوج و فرد شده است، افزود: این اقدام به منظور حفظ سلامتی دانش آموزان صورت می گیرد.

 

وی با بیان اینکه هفت هزار و ۱۰۳ نفر دانش آموز به صورت حضوری در مدارس آموزش می بینند، تصریح کرد: ۱۰ هزار و ۴۸۳ دانش آموز آستارایی نیز به صورت غیرحضوری آموزش می بینند.

 

موسوی از خرید ۴۰ دستگاه ضدعفونی برای مدارس آستارا خبر داد و گفت: از این تعداد دستگاه های ضدعفونی کننده، ۲۲ دستگاه لیزری است.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با اشاره به خرید ۴۲ دستگاه تب سنج برای مدارس این شهرستان،اظهارکرد: ۶۰ مدرسه آستارا به لوله کشی مواد شوینده دست مجهز هستند.

 

وی از تحصیل ۱۷ هزار و ۵۸۶ دانش آموز در مدارس آستارا خبر داد و افزود: ۱۳ هزار و ۹۹۴ دانش آموز در مدارس شهری و سه هزار و ۵۹۲ دانش آموز در مدارس روستایی تحصیل می کنند.

 

موسوی گفت: در تمامی مدارس روستایی آستارا آموزش به صورت حضوری برگزار می شود.

 

*افزایش ۶ درصدی تردد در مرز زمینی آستارا

«منصور بابایی» نیز در این جلسه، اظهارکرد: در ۶ ماه نخست سال جاری ۳۹ هزار و ۱۴۴ دستگاه در مرز زمینی آستارا تردد کرده اند که این آمار در مقایسه مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

 

مدیر پایانه مرزی آستارا با بیان اینکه محدودیت صادرات کیوی از ۱۵ مهرماه برداشته می شود،افزود: با توجه به اینکه در ۶ ماه دوم سال صادرات محصولات کشاورزی از مرز زمینی آستارا افزایش پیدا می کند، نیازمند برنامه ریزی خوب به منظور رعایت کردن پروتکل های بهداشتی در مرز هستیم.

 

بابایی گفت:ضدعفونی دستگاه هایی که در مرز تردد دارند و پایانه مرزی و مسافری به صورت روزانه انجام می شود.

 

 

کد خبر 974870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha