تلاش برای بازکردن بند از موانع جهش تولید

فیروزی با اشاره به تلاش برای بازکردن بند از موانع جهش تولید گفت: مبحث مجوزها و مقررات زدایی از ۱۴ مصوبه امروز کارگروه برای رفع قید و بند از کسب و کار و جهش تولید بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، علی فیروزی شب گذشته (سه شنبه اول مهر) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما گفت: ۱۴ مصوبه کارگروه ویژه متشکل از سه قوه در یک حرکت انقلابی برای رفع موانع جهش تولید و بهبوت وضعیت کسب کار با تشکیل کارگروه و کمیته‌های تخصصی مبحث مجوز‌ها و مقررات زدایی از مصوبات امروز کارگروه رفع موانع جهش تولید بود.

 

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد افزود: در نخستین گام وزارت امور اقتصاد و دارایی به موضوع مجوز ها و تورم مقرراتی پرداخته شد. دو موضوع مجوزها به عنوان یک معضل بزرگ در ایجاد کسب و کار بررسی شد. این نوع مجوزها باید در طی مراحل مشخص و پاسخی شفاف داده شود.

 

فیروزی بیان کرد: بحث دوم مصوبات جلسه اخیر کارگروه، مربوط به  مبحث مقررات زایی  می شود. در کل دنیا به ازای هر یک مقرره باید ۲ مقرره از قانون خارج شود. باید به سمتی برویم که قوانین زائد در کشور به وجود نیاید.

 

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد تاکید کرد: ضمانت اجرای مصوبات کارگروه رفع موانع جهش تولید، تغییر ادبیات مجوز دهی است. باید ادبیات ما نسبت به مقررات دهی عوض شود و مقرره گذاری برای دستگاه های مختلف هزینه دار شود تا هر دستگاهی به راحتی نتواند ایجاد مقررات زائد کند.

کد خبر 974905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha