شمیم عطر  فرهنگ دفاع و شهادت در« سه شنبه تکریم»

طرح ملی سه شنبه‌های تکریم با حضور در منزل بانوی رزمنده و خواهر شهیدان حجت و محمود فلاح پور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، همزمان با دومین روز از هفته دفاع مقدس، طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با حضور در منزل بانوی رزمنده «سحر جعفری فلاح پور» و خواهر شهیدان حجت و محمود جعفری فلاح پور برگزار شد.

 

«فیروز فاضلی» در این مراسم با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، دیدار با خانواده شهدا را سعادتی برای مسئولان دانست و گفت: صبوری و مسئولیت‌پذیری خانواده شهدا الگویی برای همه مردم است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه باید نسل امروز را باور کنیم،  نسل امروز را ادامه دهنده راه شهدا دانست که باید فرهنگ دفاع مقدس را به خوبی به این نسل منتقل کرد.

 

وی با تاکید بر ثبت وقایع هشت سال دفاع مقدس آن را امری لازم و ضروری در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و جلوگیری از تحریف دانست و اظهارداشت: باید خاطرات شفاهی دوران دفاع مقدس مستندسازی شود و این نیازمند تخصیص بودجه فرهنگی است.

 

فاضلی با بیان اینکه نهادهای فرهنگی دارای بودجه فرهنگی باید به‌صورت تجمیعی فعالیت کنند تا اثربخش باشد افزود: ساخت یک فیلم سینمایی نیازمند بودجه کلان فرهنگی است که از عهده دستگاهی مانند فرهنگ و ارشاد اسلامی با بودجه اندک خارج است و باید مطالبه منسجم از سوی خانواده شهدا برای این امر باشد.

 

وی با بیان اینکه شهدا از همه چیز خود برای دفاع از امنیت کشور و حفظ ارزش‌های اسلامی و انقلابی گذشتند گفت: فرهنگ با تداوم و تکرار تبدیل به فرهنگ می‌شود و این تکرار تا زمان حضور رزمندگان و فرزندان شهدا ادامه می‌یابد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با تصریح اینکه راه شهادت باز است اعلام کرد: این راه بعد از دفاع مقدس تبدیل به مدافعان حرم شد که از همین نسل جوان هستند و باید این مسیر را ثبت و ضبط کرد.

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 974966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha