برگزاری مراسم عزاداری حضرت رقیه (س) در کانون های مساجد فارس

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری حضرت رقیه (س)، شب گذشته، امروز ظهر و امشب توسط کانون های مساجد در فارس برگزار شده و می شود، گفت: این برنامه های عزاداری به صورت حضوری و یا مجازی توسط کانون های مساجد استان فارس برگزار شده است.

حجت الاسلام «حسین امیدی»، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه (س)، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز گفت: حضرت رقیه (س)، بعد از شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) در زمانی که اهل بیت (ع) در اسارت، پلیدترین فرد زمان بودند، به خاطر ظلم و جور یزیدیان به شهادت رسیدند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه تعظیم شعائر الله یکی از وظایف مهم کانون های فرهنگی هنری مساجد است، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا، برگزاری برنامه های مذهبی و ملی در کانون ها کمرنگ تر شده است اما برخی کانون های مساجد برنامه های ملی و مذهبی را با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی به اجرا می رسانند.

وی اظهار کرد: برخی کانون های مساجد هم از طریق فضای مجازی برنامه های ملی و مذهبی را به اجرا می رسانند.

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه مراسم عزاداری حضرت رقیه (س)، شب گذشته، امروز ظهر و امشب توسط کانون های مساجد در فارس برگزار شده و می شود، تاکید کرد: این برنامه های عزاداری به صورت حضوری با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و یا به صورت مجازی توسط کانون های مساجد استان فارس برگزار شده است.

وی اضافه کرد: برخی کانون ها هم به مناسبت این ایام اقدام به توزیع بسته های معیشتی، بهداشتی و یا تحصیلی کردند.

کد خبر 975004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha