​اجرای طرح «شمیم خدمت» با محوریت اشتغالزایی و تولید در گلستان

حجت الاسلام سلیمانی فرد از اجرای طرح شمیم خدمت در گلستان خبر داد و گفت: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ مکان مذهبی در گلستان به کارگاه های اشتغال برای جوانان و زنان سرپرست خانوار تبدیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حجت الاسلام «روح الله سلیمانی فرد» ظهر امروز(چهارشنبه 2 مهر) در مراسم تکریم و معارفه مسئول دفتر نمایندگی اوقاف شهرستان رامیان اظهار کرد: نهاد وقف یک نهاد ارزشمند، اسلامی و مذهبی است و دارای یک ریشه و قوام تاریخی بلندی در عرصه های مذهبی، اجتماعی و امور خیریه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به اثرگذاری بالای وقف اشاره کرد و ادامه داد: استان گلستان در حوزه وقف شاخص است و گلستان با برخورداری از 5 هزار و 600 موقوفه و حدود 69 هزار رقبه وقفی رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

 

وی با بیان اینکه 25 درصد مراکز درمانی کشور موقوفه است، یادآور شد: همچنین بسیاری از مراکز آموزش عالی، مدارس، ورزشگاه ها و غیره وقف است، در واقع وقف تنها منحصر به مسائل مذهبی و تعزیه داری و امثال آن نیست.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد اضافه کرد: در سامانه جامع مدیریت موقوفات و اماکن متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه بیش از 850 نوع نیت از نیات واقفان در عرصه های مختلف به ثبت رسیده است و این مهم نشان می دهد موقوفات منحصر به چند نیت خاص نیست.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان بر ضرورت ترویج فرهنگ وقف در حوزه های جدید اعم از اشتغال، ازدواج، کسب و کارهای جدید، سلامت و غیره تأکید کرد و گفت: نهاد وقف یک نهاد ایثارگرانه است و اجتماع ثروت را در یک فرد، گروه و اجتماع می شکند و هر جایی که برای خداوند اجتماع ایجاد شد نصرت و یاری خداوند شامل حال بندگان شده است.

 

وی با بیان اینکه وقف در عرصه های مختلف اعم از کارآفرینی، فرهنگی، اجتماعی و امدادرسانی در حوادث کمک کننده است، افزود: در حوادث مختلف اعم از سیل، زلزله، کرونا و غیره صدها هزار کمک در نقاط مختلف استان گلستان به برکت وقف و با همت خیران این بخش انجام شده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی فرد با بیان اینکه احیای برخی از موقوفات در دستور کار ما قرار دارد، یادآور شد: ظرفیت های شهرستان رامیان در بخش های مختلف انسانی، سخت افزاری و نرم افزاری بسیار بالا است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان به طرح شمیم خدمت اشاره کرد و گفت: تفاهم سه جانبه ای با استانداری گلستان و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی منعقد کردیم و بیش از 3 هزار و 700 مکان مذهبی اعم از حسینیه، زینبیه و غیره در استان گلستان به کارگاه های اشتغال برای جوانان، بانوان، زنان سرپرست خانوار تبدیل می شوند.

 

وی تأکید کرد: اگر 10 درصد اماکن مذهبی ما به کارگاه کارآفرینی برای جوانان و بانوان تبدیل شود تحول بزرگی در حوزه اشتغال استان گلستان ایجاد می شود.

 

 

کد خبر 975241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha