اسکو؛ یک گام دیگر به شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور نزدیک شد

شهر اسکو به مرحله نهایی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور دربخش چاپ باتیک راه یافت.

«محمد علی قلی زاده»‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز از راهیابی شهر اسکو به مرحله نهایی نخستین دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور خبر داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو افزود: شبکه شهرهای خلاق مدتی است که با الهام از طرح جهانی یونسکو توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده و به دنبال بهینه سازی، نهادینه کردن و بهره‌برداری از ظرفیت‌ها و داشته‌های فرهنگی، هنری، ارزشی، تاریخی و … استان در راستای توسعه اقتصادی است.

وی افزود: شبکه شهرهای خلاق امکانی برای ثبت، ضبط و گسترش و همچنین بهره‌مندی مردم مناطق و شهرهای مختلف کشور از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری، تاریخی و ارزشی است که آن شهر یا منطقه رواج داشته و از رونق برخوردار بوده ولی تا به امروز نانوشته و شفاهی باقی مانده است.

قلی زاده تصریح کرد: ما در شهرستان اسکو ظرفیت‌های فرهنگی و هنری بسیاری داریم و در قالب این طرح به دنبال ساماندهی و سوق دادن این ظرفیت‌ها در مسیر اقتصادی و توسعه‌ای که به توسعه اجتماعی و انسانی می انجامد، هستیم که نیازمند تسهیل‌گری، مشارکت‌گرا بودن و همگرا بودن در بین تمام خادمان فرهنگ و هنر شهرستان است.

وی با اشاره به مشارکت شهرداران اسکو ، سهند و ایلخچی در این طرح فرهنگی هنری گفت: شهر اسکو در بخش چاپ، پس از داوری‌های صورت گرفته به مرحله نهایی این جشنواره راه یافته است.

قلی زاده با تقدیر از هنرمندان و مردم فرهنگ دوست اسکو، این دستاورد مهم فرهنگی و هنری را مرهون زحمات بی شائبه فعالان فرهنگی و هنری شهرستان علی الخصوص حمایت های مهندس رضی منش فرماندار محترم شهرستان ومهندس قنبری شهردار اسکو دانست و بر ضرورت حمایت مسئولین در این راه تأکید کرد.

کد خبر 975257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha