بارندگی های دوره آماری بلند مدت در شیروان ۱۶ درصد افزایش داشته است

سرپرست مرکز تحقیقات هواشناسی خراسان شمالی گفت: بارندگی های دوره آماری بلند مدت در شیروان ۱۶ درصد افزایش داشته است

«علیرضا گلرخ» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان به تشریح وضعیت بارش در سال آبی گذشته پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای مهرماه ۹۸ تا ۲۸ شهریورماه امسال ۲۵۷.۱ میلی متر بارندگی در شیروان ثبت شده که این رقم در دوره مشابه قبل از آن ۳۱۲.۷ میلی متر بوده است و بر این اساس ۱۸ درصد کاهش بارندگی را شاهد بوده ایم و حال آنکه این رقم نسبت به دوره آماری بلندمدت ۱۶ درصد افزایش داشته است.

 

سرپرست مرکز تحقیقات هواشناسی خراسان شمالی بیان کرد: همچنین از نظر دمایی، میانگین دمای شهرستان شیروان در سال آبی ۹۹-۹۸، ۱۳ سلسیوس بوده که نسبت به میانگین دمایی سال ماقبل آن که ۱۳.۴ سلسیوس بوده، چهار دهم درجه کاهش یافته نسبت به میانگین دوره آماری بلندمدت نیز که ۱۳.۴ سلسیوس بوده، چهار دهم درجه کاهش نشان می دهد.

 

گلرخ عنوان کرد: در نیمه نخست امسال ۱۴۵.۹ میلی متر بارندگی در شیروان ثبت شده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۰.۲ میلی متر بوده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین از نظر دما، میانگین دمای این شهرستان از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه امسال، ۱۹.۶ درجه سلسیوس بوده که نسبت به میانگین دمایی مدت مشابه سال گذشته که ۲۰.۲ سلسیوس بوده، ۶ دهم درجه کاهش داشته است.

 

شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان در سال های اخیر دوران خشکسالی و کم‌آبی سختی را به خود دیده است، به گونه ای که سد بارزوی این شهرستان، که دومین سد بزرگ خراسان شمالی محسوب می شود، به کلی خشک شد و ساکنان برخی از روستاهای این شهرستان برای تامین آب شرب خود با مشکل مواجه شدند.

 


این شهرستان ۱۰۵ هزار هکتار عرصه کشاورزی و باغی دارد که ۱۲ هزار بهره بردار از این بخش ارتزاق می کنند.

کد خبر 975376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha