خرید ۶۷۰ میلیون ریال منابع برای کتابخانه های عمومی استان قزوین

محمدبیگی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس، ۶۷۰ میلیون ریال منابع برای کتابخانه های عمومی استان قزوین خریداری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، «فاطمه محمدبیگی» بیان کرد: از ابتدای امسال 670 میلیون ریال اعتبار در قالب کتاب جدید برای اختصاص به 11 کتابخانه محروم استان قزوین هزینه شده است.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین ادامه د اد: در بررسی های به عمل آمده از وضعیت کتابخانه های عمومی استان قزوین از نظر منابع و توانمندی‌ها، کتابخانه های استان قزوین با سه وضعیت ویژه (قرمز)، معمولی (نارنجی) و مناسب (سبز) طبقه بندی شدند و با این پیمایش انجام شده اولویت های موجود در حمایت و ارسال منابع جدید به کتابخانه های استان قزوین شناسایی شد.

 

وی عنوان کرد: در پی این پیمایش انجام شده 11 کتابخانه استان قزوین شامل کتابخانه های روستایی، کتابخانه های مناطق محروم و تازه تأسیس و کتابخانه های دارای مخاطبان بالا در اولویت قرار گرفتند.

 

محمد بیگی اعلام کرد: بعد از این مرحله لیستی از تازه های نشر و کتاب‌ های قابل خریداری به این کتابخانه ها ارسال شد و در نهایت با افزودن پیشنهادات کتابداران و مسئولان این کتابخانه ها و تائید لیست 2 هزار و 213 عنوان کتاب و 2 هزار و 263 نسخه به ارزش 645 میلیون ریال خریداری و در اختیار این کتابخانه ها قرار گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تمامی گروه های سنی مخاطب کتابخانه ها و علاقمندی های مختلف تلاش کردیم تا کتب تهیه شده مجموعه ای از همه طیف های علاقمند و سنین را زیر پوشش خود قرار دهد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین گفت: همچنین در این مدت به منظور حمایت از نویسندگان و مولفان قزوینی 6 عنوان کتاب از تازه های نشر این استان با اعتبار 24 میلیون ریال خریداری و به کتابخانه های استان قزوین ارسال شد.

 

وی یادآور شد: در خرداد و تیر امسال 126 نسخه کتاب به ارزش ریالی 26میلیون ریال توسط خیران جذب شد که با توجه به اعلام نظر خیر، کتب فوق در سه کتابخانه ها مدنظر و در حوزه کودک و نوجوان به روال ذکر شده، توزیع شد.

کد خبر 975409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha