​اتاق بازرگانی منادی الزام فراگیری مهارت قبل از صدور پروانه باشد

​اوسط هاشمی گفت: اتاق بازرگانی منادی الزام فراگیری مهارت قبل از صدور پروانه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علی اوسط هاشمی» صبح امروز(پنجشنبه 3 مهر) در نشست صمیمی با برخی از فعالان اقتصادی استان گلستان ضمن گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: 263 میلیارد تومان بیمه بیکاری در طول سال پرداخت می شود و اگر این پول در مسیر آموزش قرار بگیرد می تواند بسیاری از مشکلات بیکاری حل شود.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه پیشنهاد کردیم که این پرداخت بیمه بیکاری را با الزام در حوزه در کارگاه باشد، ادامه داد: این ضعف قانونی نیز وجود دارد که بدون توجه به آینده نسبت به این موضوع اهتمام شود.

 

اوسط هاشمی افزود: ضرورت دارد که اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان به صورت جدی تحولات تکنولوژی را مورد توجه قرار دهند و اگر تحول شگرف و عمیقی که دنیا در حال تجربه است به شکل جدی فکر نکنیم از نقش خود فاصله گرفتیم و با یک خزان پاییزی در مشاغل و کارها رو به رو می شویم.

 

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تاکید کرد: پدیده ای مثل کرونا ریزش یک میلیونی در میزان ایجاد مشاغل را به وجود آورد و هیچ راهی نداریم که در این شرایط بتوانیم مدیریت بحران داشته باشیم.

 

اوسط هاشمی یادآور شد: امروز لحظه به لحظه تکنولوژی در حال رشد و توسعه است و اگر گام های ما با شرایطی که جهان تجربه می کند همگام و برابر نباشد با مشکل رو به رو می شویم.

 

وی گفت: تبصره دو ماده 38 قانون مالیات تاکید دارد که از محل 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده می توانیم 0.003 درصد را برای مهارت آموزی واحدهای صنعتی و صنوف اختصاص دهیم و می توانیم از این ظرفیت برای آموزش واحدهای صنفی بهره ببریم.

 

کد خبر 975440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha