طرح اشتغالزایی بانوان کانون معراج السعاده به ثمر نشست

کارگاه تولید قارچ بانوان روستای بزنج که حاصل تلاش بانوان مسجدی و کانونی این روستاست به ثمر نشست و روزانه ۱۲۰ کیلوگرم قارچ خوراکی تولید می شود.

«هاجر قادری» مدیر کانون فرهنگی و هنری معراج السعاده روستای دوستدار کتاب بزنج از توابع شهرستان اسفراین با اعلام آغاز فعالیت کارگاه تولید قارچ در این روستا به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: هم اکنون و به همت بانوان فعال در مسجد روستا کارگاه تولید قارچ در قالب طرح اشتغالزایی شروع به فعالیت کرده است.

 

وی اعلام کرد: طی 10 روز گذشته، در حدود یک هزار و 200 کیلوگرم قارچ تولید و به فروش رفته است.

 

 

قادری بیان کرد: ابتدا و باهدف اشتغالزایی و رونق فعالیت های بانوان در قالب برنامه های مسجد، صندوق خُرد زنان در روستا تشکیل شد و پس از آن با ارائه طرح های درآمدزا هم اکنون شاهد فعالیت و رونق این کارگاه هستیم.

 

این مدیر فعال فرهنگی که پیش از این با تلاش های چشمگیر و بی وقفه سبب معرفی شدن  روستای بزنج، به عنوان روستای برگزیده  برگزیده های چهار دوره متوالی جشنواره ملی روستاها و عشایر دوستدار کتاب ایران در سال 97 شد، در توضیح بیشتر افزود: هم اکنون 25 تن از بانوان روستا در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

 

 

قادری همچنین برداشت قارچ را هر روزه  اعلام کرد و گفت: هر روز حدود 120 کیلوگرم قارچ برداشت می شود که زمان برداشت آن از ساعت 16 تا 22 هر روز است.

 

وی همچنین گفت: با توجه به  شرایط و محدودیت کاری به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، نحوه کار در کارگاه مذکور شیفت بندی شده و در هر  شیفت کاری، هشت نفر در کارگاه حاضر می شوند.

 

 

وی اعلام کرد: این کارگاه به طور رسمی در ایام دفاع مقدس و با حضور مسئولان افتتاح می شود.

 

 

 

کد خبر 975501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha