بارگذاری مقالات برگزیده همایش مقاومت اسلامی در پرتال تخصصی فرهنگ قرآن

دبیر علمی همایش مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم از بارگذاری مقالات برگزیده این همایش در پرتال تخصصی فرهنگ قرآن خبرداد و گفت: همچنین مجموعه مقالات همایش با تجمیع ۱۰۰ مقاله برگزیده چاپ و منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام والمسلمین «محمدصادق یوسفی مقدم» در مراسم اختتامیه اولین همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم» که پیش از ظهر امروز(پنجشنبه 3مهر) در سالن نشست های ستاد دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، با بیان این که بی گمان مقاومت تنها گزینه هر انسانی در راستای مبارزه با خودخواهی ها و مطالبات نفسانی است، اظهار داشت: مقاومت تنها گزینه هر جامعه ای است که خواهان رشد و کمال و ارتقا باشد.

 

دبیر علمی همایش مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم افزود: بر همین اساس قرآن کریم در جای جای خود و در آیات بیشماری مقاومت را به عنوان گزینه اصلی و به تعبیری راهبرد اصلی برای هر انسانی و هر جامعه ای می‌داند؛ خداوند هم به پیامبر و هم به پیروان پیامبر امر به استقامت می‌کند و از آنها می خواهد که به ظلمه و ستمگران اعتماد نکنند.

 

وی در ادامه عنوان کرد: آیات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد و خدا را شاکریم که این جریان پژوهشی ما را واقف به یک محتوای عظیم و مورد نیاز امروز کرد؛ پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم توانست به این موضوع بسیار مهم بپردازد و توفیق بسیار خوبی حاصل شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم با اشاره به این که در این همایش محصولات خوبی حاصل شد، گفت: امروز مهمترین مسأله راهبردی جامعه اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی که مقاومت است، در برابر مباحث معرفتی مواجه می‌شود با مجموعه ای از فعالیت ها که البته این پایان کار نیست بلکه آنچه انجام گرفته آغازی است بر یک حرکت علمی در حوزه مقاومت اسلامی که انشاءالله سرتاسر جهان اسلام را مقاومت اسلامی فرابگیرد.

 

وی بیان داشت: در جلسه افتتاحیه چگونگی شکل گیری همایش مقاومت را توضیح دادم و عرض کردیم که حدود 149 مقاله برای همایش رسید و از میان مقالات 100 مقاله انتخاب شد و این 100 مقاله به توفیق خدای بزرگ در این جلسه در مجموعه مقالات رونمایی می‌شود و چکیده مقالات و نشست های علمی در مورد مقاومت اسلامی نیز رونمایی می‌شود و همچنین ما امروز رونمایی می کنیم از بخشی از پرتال فرهنگ قرآن که به مقالات همایش اختصاص یافته است و همه علاقه مندان در فضای مجازی می‌توانند از مقالات استفاده کنند.

 

رئیس پژوهشکده علوم و معارف قرآن کریم در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در آینده فعالیت های مرتبط با مقاومت اسلامی را در همین پرتال قرار می دهیم تا بحث فکری و معرفتی مقاومت زنده و پویا باقی بماند.

 

وی با بیان این که در هفته ای که گذشت پنج کمیسیون برگزار و در آنها 27 مقاله ارائه شد، گفت: از میان 27 مقاله شش مقاله از سوی خواهران ارائه شده است، گفت: این مقالات را عمدتا کسانی ارائه کرده اند که از سطوح عالی حوزوی و دانشگاهی برخوردار بوده اند و عناوین پنل های این همایش عبارت از «گفتمان‌سازی و روش مقاومت از نگاه قران کریم»، «مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم»، «الگوهای مقاومت در قران کریم»، «دستاوردهای مقاومت از نگاه قرآن کریم» و «چالش‌های مقاومت از نگاه قرآن کریم» بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم در ادامه سخنان خود خاطرنشان ساخت: تمام مقالاتی که پیش بینی می کردیم ارائه شد و همه علاقه مندان می توانستند از طریق فضای مجازی با کمیسیون ها ارتباط برقرار کنند؛ جا دارد به این نکته اشاره کنیم که مقاله ای به صورت ویژه ای در ارتباط با سردار سلیمانی از سوی حجت الاسلام دکتر یعقوب نژاد نگاشته شده بود که گزارش آن در مراسم امروز ارائه می‌شود.

 

وی در پایان یادآور شد: ما در این همایش تلاش کردیم در جهت معرفت سازی یا زمینه سازی برای معرفت افزایی در حوزه مقاومت اسلامی اقداماتی را انجام بدهیم و امروز روز اختتامیه این همایش است که جا دارد از همه افرادی که در برگزاری این همایش ما را یاری کردند، تقدیر و تشکر داشته باشیم.

کد خبر 975518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha