۲۶ پروژه گردشگری در گیلان افتتاح شد

۲۶ پروژه گردشگری گیلان امروز(۳ مهر) با دستور رییس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، در راستای آیین بیست‌ و پنجمین هفته افتتاح طرح‌های ملی، امروز(پنج‌شنبه، ۳ مهر) ۲۶ پروژه گردشگری گیلان با حضور استاندار گیلان و معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با دستور «حسن روحانی» رییس‌جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس در رشت افتتاح شد.

 

برای افتتاح این پروژه‌ها که در شهرستان‌های رشت، فومن، ماسال، شفت، انزلی، رودبار، لاهیجان، رودسر، رضوانشهر، تالش و لنگرود به بهره‌برداری رسید، افزون بر ۳۲۹ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی هزینه شده است.

 

این پروژه‌ها شامل هتل، هتل آپارتمان، مجتمع اقامتی و پذیرایی، واحد پذیرایی، مهمانپذیر و طرح تفریحی است که منجر به افزایش ۹۷۰ تخت به ظرفیت اقامتی استان شده و برای ۷۳۸ نفر نیز شغل ایجاد کرده است.

 

گفتنی است، در آیین بیست‌ و پنجمین هفته افتتاح طرح‌های ملی ۱۲ هتل، ۱۷ مجتمع اقامتی-گردشگری، ۲۳ واحد پذیرایی و سفره خانه سنتی، پنج طرح تفریحی و سرگرمی، ۳۰ اقامتگاه بومگردی با سرمایه‌گذاری به ارزش هزار و ۶۸ میلیارد تومان با هدف اشتغالزایی برای هزار و۷۴۶ نفر در استان‌های فارس، آذربایجان‌شرقی، اردبیل و مازندران، کرمان، تهران، گیلان و یزد افتتاح شد.
 

کد خبر 975542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha