شکست دشمن در منطقه مرهون خون شهدای مقاومت است

​ملک شاهکوهی گفت: ریشه تمامی پیروزی های منطقه مرهون خون شهدا و فرهنگ دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سردار «علی ملک شاهکوهی» ظهر امروز(پنجشنبه ۳ مهر) در جشنواره شهید رجایی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مشکلاتی در داخل کشور به وجود آمد و درگیری های مسلحانه در نقاط مختلف کشور از جمله کردستان دیده می شد، از طرفی ریاست جمهوری بنی صدر موجب شده بود تمامی آمار و اطلاعات در اختیار صدام حسین قرار بگیرد و در این شرایط صدام حسین جنگ نظامی را علیه ایران به راه انداخت.

 

فرمانده سپاه نینوا گلستان بیان کرد: صدام در پایان جنگ تحمیلی اعلام کرد در برآورد عملیاتی او هیچ نقصی وجود نداشت و تمامی امکانات نظامی و نیرو را در اختیار داشت و می تواست در مدت دو ماه بساط جمهوری اسلامی را جمع کند اما در ادامه می گوید در جنگ از نقش امام راحل و مردم غافل شده بود.

 

وی افزود: انگشت اشاره امام راحل تنها به سوی صدام نبود و از نقش آمریکا و دیگر کشورهای استکباری در راه اندازی این جنگ سخن گفت لذا مردم را برای مقابله با دشمن بسیج کرد.

 

ملک شاهکوهی خاطرنشان کرد: پس از صدام جنگ نیابتی شکل گرفت و آمریکایی ها حدود ۲۰ سال پیش جنگ نیابتی را در غرب آسیا و با محوریت سوریه طراحی کردند و داعش همان موقع شکل گرفت اما مخفی بود که طی سال های اخیر پس از درگیری های داخلی در سوریه، به طور علنی سوریه را اشغال کرد.

 

فرمانده سپاه نینوا گلستان، داعش را یک طرح آمریکایی دانست و تصریح کرد: نفوذ داعش تا جایی بود که در سازمان ملل میز ابوبکر بغدادی مشخص بود، داعشی ها انسان های بی رحم و خشن بودند که قدرتمندانه وارد می شدند و هیچ کسی جرات مقابله با آنها را نداشت.

 

وی خاطرنشان کرد: داعش جنایت های بسیاری در سوریه رقم زد و با فرمان رهبر معظم انقلاب شهید سلیمانی وارد میدان نبرد شد و آن پیروزی ها رقم خورد و در حال حاضر مردم سوریه در قالب نیروهای بسیج سازماندهی شدند و به صورت سراسری از کشور خود محافظت می کنند.

 

ملک شاهکوهی افزود: ریشه تمامی پیروزی های منطقه مرهون خون شهدا و فرهنگ دفاع مقدس است، شهدا زنده هستند و امروز باید مواظب باشیم دچار لغزش نشویم.

 

فرمانده سپاه نینوا گلستان تاکید کرد: مسئولیت فرصتی برای خدمت به مردم است و دوران مدیریت به سرعت سپری می شود و باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

 

کد خبر 975575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha