«سه شنبه های تکریم»، رویداد ملی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است

طرح ملی« سه شنبه های تکریم» از برنامه های محوری کانون های فرهنگی هنری مساجد برای تکریم خانواده شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، هفته دفاع مقدس یاد آور رشادت و دلاورمردی های اقشار مختلف ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی است.

 

ملتی که ثابت قدم پای عهد خود با انقلاب اسلامی ایستادند و با توکل به خداوند متعال و حفظ وحدت و همبستگی ملی دشمن متجاوزی را از حمایت های ابرقدرت های شرق و غرب برخوردار بود را شکست داند.

 

هفته دفاع مقدس یادآور دلاورمردی ها و رشادت های سلحشورانی است که بی ادعا در جبهه های نبرد حق علیه باطل حضور یافتند و برگ های زرینی بر کتاب قطور و پرافتخار ایران اسلامی افزودند.

 

در چهلمین سالگرد دفاع مقدس، طرح ملی «سه شنبه های تکریم» به همت ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران در دستور کار قرار گرفت.

 

این طرح ملی با هدف احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریم و توجه به فعالان حوزه فرهنگی اجتماعی و دینی محلات به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران  اجرایی شده است.

 

طرح ملی «سه شنبه های تکریم» یک رویداد محله محور و خانواده بنیان است که با استفاده از ظرفیت های خودجوش و ملاحضه اقتضائات محلی با محوریت مسجد و ذیل نظر امام جماعت محترم مسجد به همت کانون های فرهنگی هنری مساجد اجرا می شود.

 

شناسایی و تکریم خانواده معظم شهدا، ایثارگران، چهره های ماندگار، نخبگان و نوجوانان و جوانان ممتاز در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی محله در راستای تقویت سرمایه های اجتماعی از جمله اهداف طرح است.

 

 الگوسازی برای نمازگزاران و اهالی محله بویژه نوجوانان و جوانان با رویکرد تربیتی و اصلاح سبک زندگی، شبکه سازی و جریان سازی در عرصه های فرهنگی و دینی و ارتقاء فرهنگ عمومی محله و رونق بخشی به نماز جماعت و جذب نوجوانان، جوانان و نخبگان به مساجد از دیگر اهداف پیش‌بینی شده است.

 

خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، معلمان، نخبگان، کسبه و خیرین محل، مروجان ارزش ها و فضائل دینی، نوجوانان و جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان،  ورزشکاران، خانواده موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تأثیر گذار و مسجدمحور، گروه های جهادی و محرومیت زدایی از جمله گروه های هدف طرح هستند.

 

طی این طرح ملی هرسه شنبه مدیران و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور در جمع اعضا خانواده معظم شهدا از آنان تقدیر و تجلیل می کنند.

 

حرکت در مسیر شهدا وظیفه عموم مردم و مسئولان است

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با  اشاره به اینکه استان لرستان تعداد شش هزار و 300 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، گفت: امروز حرکت در مسیر شهدا و پاسداشت از دستاوردهای خون شهیدان وظیفه عموم مردم و مسئولان است.

 

« احمد حسین فتایی»  با بیان اینکه باید خط و راه شهدا را ادامه و ترویج دهیم، تصریح کرد: طرح ملی سه شنبه‌های تکریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند الگویی در حوزه تکریم از خانواده شهدا  وایثارگران باشد.

 

وی ادامه داد:طرح سه شنبه های تکریم گامی مهم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان است.

 

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به توطئه های دشمنان، افزود: دشمنان از انتقال و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان و نوجوان واهمه دارند.

 

وی با بیان اینکه امنیت، رشد و توسعه امروز دستاورد خون پاک شهیدان است، افزود: مادران شهدا با درس گرفتن از مکتب دین و تربیت صحیح فرزندان خود، اسوه های برای خانواده ها در تربیت صحیح فرزندان هستند.

 

فتایی با بیان اینکه نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت، سدی محکم در برابر توطئه های دشمنان ایجاد می کند، بیان کرد: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای عزیز، تکریم خانواده های معظم شهدا به عنوان اسوه های ایثار، صبر و مقاومت و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین هدف طرح سه شنبه های تکریم است.

 

وی با بیان اینکه طرح سه شنبه های تکریم در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: ح سه شنبه های تکریم از برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد کانون های مساجد کشور است که به صورت کشوری برگزار و هر هفته به یک خانواده شهید سرکشی می شود.

 

طرح «سه شنبه های تکریم» فرصتی برای الگو سازی برای نسل جوان و نوجوان است

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد اظهار داشت: تکریم خانواده شهیدان و انتقال سیره و منش شهدا و ایثارگران به نسل جوان و نوجوان مهم ترین رویکرد طرح ملی «سه شنبه های تکریم » است.

 

« محمد ابدالی پور» افزود: طرح « سه شنبه های تکریم» فرصتی مناسب برای آشنا شدن نسل جوان و نوجوان با  زندگی نامه شهدا و الگو سازی مناسب برای این نسل است.

 

وی ادامه داد: طرح سه شنبه های تکریم فرصتی برای بهره گیری از معنویت و الگوگیری از جوانان مخلص و دلسوز برای کشور است.

 

ابدالی پور خاطرنشان کرد: باز نشر تفکر ایثار و از خودگذشتگی و حفظ خاک و استقلال کشور با محوریت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و با موضوع بازدید و تکریم خانواده های شهداء و ایثارگران و به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس برگزار می شود.

 

 مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد لرستان افزود: این طرح همزمان با سراسر کشور به صورت ویژه با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار می شود.

 

 ابدالی پور این طرح موجب تقویت ارتباط با خانواده های معظم شهدا شده است، تصریح کرد:  در این طرح با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد، ائمه جماعات به همراه فعالان فرهنگی مساجد با حضور در منزل شهدای منطقه خود، ضمن تکریم خانواده معظم شهدا، وصایای شهدا را نیز بازخوانی می کنند.

 

زنده نگه داشتن یاد وخاطره شهیدان بستر پاسداشت ارزش های نظام مقدس اسلامی است

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه طرح سه شنیه های تکریم فرصتی برای تقویت فرهنگ ایثار و مقاومت است، اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی و تعامل بین کانون های مساجد و بنیاد شهید طرح سه شنبه های تکریم در هر محله با حضور خانواده شهدا برگزار می شود.

 

« سید حسین نازاریان» رویکرد این برنامه را تجلیل از خانواده شهدا دانست و افزود: عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون خون شهیدان و ایثار و از خودگذشتگی خانواده معظم انقلاب است که ثمره زندگی خود را در راه اعتلای اسلام فدا کردند.


وی خاطرنشان کرد: مسئولان موظفند تا با خدمت رسانی به مردم، مسیر شهدا را ادامه داده و از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی حراست کنند.

 

نازاریان با اشاره به اینکه استان ۶۳۰۰ شهید والامقام  را تقدیم انقلاب کرده است، با اشاره به اهمیت ترویج و نشر فرهنگ ایثار و شهادت، تصریح کرد: این امر مهم بقای جمهوری اسلامی و ماندگاری آن را تضمین می‌کند و به همین دلیل باید مورد توجه همه جامعه قرار گیرد.

 

طرح سه شنبه های تکریم در طول هفته دفاع مقدس به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با مشارکت کانون های فرهنگی هنری مساجد از جمعی از خانواده شهدای استان تقدیر و تجلیل شد.

 

طرح «سه شنبه‌های تکریم» به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور قرار است تا پایان هفته دفاع مقدس در هفتم مهر ماه، با هدف دلجویی از خانواده معظم شهدا و بزرگداشت ایثارگران در استان ادامه دارد.

کد خبر 975584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha