آزمون وکالت و کارشناسان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

محمدیان با اشاره به اینکه آزمون وکلا و کارشناسان قوه قضائیه طی چهارم مهر برگزار می شود، گفت: تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون با رعایت پروتکل های بهداشتی اندیشیده شده است.

« مسلم محمدیان» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، از برگزاری آزمون وکلا و مشاوران خانواده در استان خبرداد و اظهار داشت: آزمون وکلات قوه قضائیه داوطلبان استان لرستان طی چهارم مهر ماه جاری ساعت 8 صبح  در خرم آباد برگزار می شود.

 

نایب رئیس مرکز وکلای استان لرستان و رئیس کمیته آموزش و اختبار مرکز وکلای استان لرستان افزود: تمهیدات لازم برای برگزاری این آزمون همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی اندیشیده شده است.

 

وی افزود: آیین  نامه اجرایی ماده 187 قانون  برنامه سوم  توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران  مصوب 17 فروردین 1379 مجلس شورای اسلامی به منظور  سیاست گذاری نظارت و تعیین  خط و مشی ماده 187  تصویب شده است.

 

محمدیان با بیان اینکه تصمیمات هیئت نظارت با رای اکثیریت معتبر خواهد بود، بیان کرد: هئیت نظارت با عضویت معاون اول رئیس قوه قضائیه، رئیس حوزه ریاست، معاون منابع انسانی قوه قضایئه، معاون قضائی، دادستان، یکی از قضات عالی رتبه، با تعیین  رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز تشکیل می شود.

 

وی با اشاره به وظایف این هیئت، گفت: تعیین تعداد کارآموز وکالت و تعداد کارشناس قابل پذیرش در هر سال، نظارت بر حسن اجرای آیین نامه ها و مصوبات هیئت نظارت، رسیدگی، تجدید نظر نسبت به تصمیمات هیئت تعیین صلاحیت در مورد رد صلاحیت اخلاقی و رفتاری قبول شدگان در آزمون و یا شاغلین وکالت، اتخاذ تصمیم جهت رفع مسائل و مشکلات و  ارائه راهکار برای ارتقای عملکرد مرکز وکلا، مشاوران خانواده و کارشناسان رسمی  درچهار چوب قوانین و مقررات جاری، همچنین ایجاد هماهنگی بین مرکز و سازمان ها و نهاد و ادارات مرکز و  مراکز قوه قضائیه و کشور می باشد.

 

محمدیان بیان کرد: متقاضیان اخذ مجوز پروانه وکالت کارشناس رسمی و یا تاسیس موسسه مشاوره حقوقی باید دارای شرایطی چون تابعیت جمهوری اسلامی ایران، داشتن حداقل 24 سال سن برای وکالا ومشاوران حقوقی و حداکثر 65 سال سن برای  مشاوران حقوقی وکلا، داشتن حداقل  دانشنامه معتبر کارشناسی از دانشگاه های  معتبر داخلی یا خارجی، انجام خدمت وظیفه عمومی یا معافیت دائم برای آقایان و عدم سوء پیشینه کشوری و عدم محرومیت از حقوق اجتماعی، عدم اعتیاد، عدم اشتغال اعم از رسمی و قراردادی، نداشتن سوء شهرت، عدم محکومیت به انفصال دائم از خدمات قضایی یاخدمات دولتی، یا وکالت دادگستری و یا صلب صلاحیت برای متقاضیان شغل مشاوره حقوقی و عدم محکومیت به انفصال دائم از شغل کارشناسی متقاضیان کارشناسی، باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: در هر سال صورت و نقاطی که احتیاج به مشاوره حقوقی و کارشناس  دارد با تعیین  تعداد مورد نیاز از طریق انتشار  ویژه نامه پذیرش داوطلبان به اطلاع متقاضیان رسانده می شود.

 

محمدیان افزود: متقاضیان باید  ظرف مدت مقرر در آگهی ها درخواست خود ومدارک مربوطه را تکمیل و از طریق پست به نشانی مرکز  مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان رسمی ارسال کند.

 

وی اذعان داشت: از کلیه داوطلبان واجد شرایط امتحان کتبی به عمل می آید و زمان ومکان برگزاری امتحانات از طریق روزنامه های کثیر الانتشار اعلام می شود.

 

محمدیان ادامه داد: به متقاضیان وکالت پس از پذیرش در آزمون و مصاحبه علمی و احراز صلاحیت پروانه کارآموزی اعطاء می شود و پذیرفته شدگان موظف هستند به مدت 18 ماه علاوه بر انجام تکالیف آموزشی تحت نظر وکیل سرپرست به کار آموزی و وکالت بپردازند.

 

وی افزود: از جمله این موارد شرکت در دوره آموزشی کاربردی به مدت 2 ماه و شرکت در همایش ها و سخنرانی های علمی که توسط مرکز و یاهیئت مدیره های استان برگزار می شود و ارائه کارتحقیقی و مقاله در موضوعات حقوقی اعم از مدنی و یا کیفری که توسط مرکز تعیین می شوند و تهیه گزارش از پرونده ها اعم از حقوقی و یا کیفری به تعداد20 فقره، شرکت در جلسات، دادگاه های حقوقی و کیفری در هر ماه چهار جلسه و با معرفی مرکز به مدت 18 ماه که پس از طی این مراحل به آنان پروانه وکالت پایه یک ارائه می شود.

 

محمدیان خاطرنشان کرد: هر کار آموز دارای کارنامه مخصوص خواهد بود و در این کارنامه حسن اخلاق کار آموز، عملکرد دوره کارآموزی وی ثبت و ارزیابی خوهد شد.

 

نایب رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان لرستان اظهار کرد: کارآموزانی که قادر به کسب نصاب قبولی در نصاب اختبار نشوند برای سه نوبت از آنان اختبار مجدد به عمل خواهد آمد و در صورت عدم قبولی در  اختبار سوم پذیرش آنان باطل می شود.

 

وی ادامه داد: پذیرفته شدگان نهایی موظفند پس از یک ماه پس از اعلام مرکز نسبت به افتتاح دفتر وکالت اعلام و آدرس آن را به مرکز اعلام کنند.

 

محمدیان افزود: وکلایی که تمایل دارند مشترکا فعالیت کنند با مشارکت چند وکیل دیگر موسسه مشاوره حقوقی تاسیس و ظرف مدت 2 ماه  مدارک ثبت موسسه در اختیار مرکز قرار می دهند.

کد خبر 975609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha